Влудяващите кръвта коли са с вледеняващи каско-полици
Ако мисълта за няколко бесни кръгчета с хипермощната "Мицубиши Монтеро Спорт 2002" преминава като електрическа тръпка в гръбнака ти - приготви се за няколко смъртоносни факта от статистиката. Това
сладурче оглавява списъка на най-скъпите за застраховане автомобили в листите на водещите автозастрахователи в света. Преди да помечтаете за вятър в косите и "Шевролет Корвет Конвертъбъл 2002",
проверете в най-близкото брокерско бюро какви са застрахователните показатели на това "бижу", защото именно то е на второ място в черния списък.
Привържениците на марките "Порше", "Ферари" и "Ламборгини" няма да намерят колите си в този списък. Те не трябва да се считат пощадени от сухите цифри. Любимите им марки не попадат в класацията,
защото сa с лимитирано производство и не генерират достатъчно голяма съвкупност, за да са съпоставими с включените в листа марки.
2002 Montero е скъпа покупка не само по отношение на застраховането - при тази марка е най-голямо количеството на исковете за повреди, аварии и кражби. Крайно обезсърчителна е и оценката на
Американската национална администрация по безопасност на пътното движение. Специалистите там считат, че опасността този автомобил да се преобърне при авария е между 30 40-процентна.
Хонди като "Сивик" и "Акорд" са сред най-крадените коли, а и резервните им части се търгуват изключително скъпо "на улицата". Това е причината за покачването на техните премии за
застраховане.
Най-логично е присъствието на BMW в списъка. Това са скъпи за купуване и поправка автомобили и е естествено да са скъпи за застраховане.
Калкулациите на "предпазливия застраховател" се базират и на факта, че "хората, които купуват подобни автомобили, не го правят, за да ги карат с 55 мили в час," по думите на Доналд Грифин от
Националната асоциация на независимите застрахователи в САЩ. "Така, че когато такава кола катастрофира, щетите са големи, а поправката (когато е възможна) е ужасно скъпа."