05 Юли 2024, 03:14 Днес (0) | Вчера (5)

Най-старият товарен автопарк в ЕС е в Литва, Естония, Румъния и Гърция

24 Февруари 2021 13:10 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 24 февруари 2021, 12:23

Средната възраст на камионите и автобусите в ЕС е 11,5 години

Интересни данни за възрастта на товарните превозни средства и автобусите, циркулиращи в страните от ЕС, разкрива проучване на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Според данните, Литва, Естония и Румъния са с най-стария автопарк от камиони и автобуси – малко под 17 години. След тях се нарежда южната ни съседка Гърция с товарни возила на средна възраст 16 години. Средната възраст на тези превозни средства за ЕС е 11,5 години. Къде карат отличниците? Те са в Люксембург (6,5 години) и Австрия (8,3 години).
Общо около 243 милиона превозни средства кръстосват пътищата на Европа. През 2019 г. пътническият парк се е увеличил с 1,8%, като най-големият ръст е регистриран в Румъния (+ 7%).
Повече от 28 милиона камиона се движат в ЕС. С 6 милиона превозни средства Франция има най-големия автопарк, следван от Италия (4,2 милиона камиона), Испания (3,8 милиона) и Германия (2,8 милиона) на възраст 13 години в ЕС 21-годишните гръцки камиони са най-старите в ЕС. Най-новите камиони се намират в Австрия (6,4 години).
6,2 милиона са средните и тежките превозни средства в ЕС. Полша има най-голям сухоземен флот (1,2 милиона), следвана от Германия (1010 742) и Италия (946 393).
При автобусите статистиката сочи, че в ЕС се движат около 692 207 автобуса. Половината от тях са в три държави – Полша, Италия и Франция. Средната възраст на автобусите по европейските пътища е 11,7 години. Най-старите автобуси се намират в Гърция (19,9 години), а най-новите са в Австрия (4,8 години).
Средната възраст на лекотоварните превозни средства в ЕС е на 11,6 години. Сред четирите най-големи пазара на ЕС са Испания с возила на средна възраст 13 години и Италия – 12,6 години.
Въпреки относителното увеличение през последните години, превозните средства, задвижвани от алтернативни енергийни източници, съставляват едва 4,6% от общия автопарк на ЕС. 0,8% от всички превозни средства на пътя са хибридни електрически возила, а само 0,2% са смесените хибриди. Само 0,3% от камионите и 0,6% от автобусите в ЕС са електрически, а останалите са на дизел.
По показателя плътност статистиката сочи, че в ЕС се падат по 569 коли на 1000 жители. Люксембург има най-висока плътност на автомобилите (694 на 1000 души), а Латвия - най-ниска (342).
В Унгария и Латвия половината от домакинствата нямат кола, докато над 31% от домакинствата във Франция имат две коли.
През януари 2021 г. регистрациите на нови търговски превозни средства в Европейския съюз паднаха със 7,2% до 141 462 броя. Търсенето се сви във всички сегменти, въпреки че спадът в продажбите на нови микробуси оказа най-голямо влияние, тъй като този сегмент съставлява повече от 80% от общата регистрация на търговски превозни средства в ЕС. С изключение на Франция (+ 5,7%), всички основни пазари на ЕС отбелязаха спад през миналия месец: Испания (-29,3%), Германия (-17,1%) и Италия (-6,7%).

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 04 Юли 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8180
GBP 2.4796 2.4887 2.3096
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив