Една пета от потребителите питат за пенсиите
От създаването си в средата на 2012 г. досега Контактният център на Националния осигурителен институт (НОИ) е обработил над 1,1 млн. обаждания, показва изготвената статистика на института за
структурата на телефонните запитвания. Най-голямата част от обажданията на единния телефонен номер 0700 14 802 – общо 36 %, са по въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна
неработоспособност и майчинство.
Данните сочат още, че информация за пенсиите търсят една пета от потребителите, а 8% се интересуват от паричните обезщетения за безработица. Други 5% пък задават въпроси относно предлаганите от НОИ
електронни услуги. Останалите 31% звънят по различни други теми, сред които въпроси за програмата "Профилактика, рехабилитация и отдих", фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите”,
осигуряване на самоосигуряващи се лица, трудови злополуки и професионални заболявания. Поне една трета обаче от запитванията, групирани по различни други теми, са от компетенцията на други
институции.