Средствата от фонда ще се използват за международна реклама на българските вина
Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) ще учреди фонд “Българско вино”, съобщи Лилия Стоилова, административен секретар на Националната лозаро-винарска камара. На 19 февруари Управителният
съвет на НЛВК отчете резултатите от представянето на българските винпроми на “Винария 2004”, провела се в Пловдив от 4 до 8 февруари т.г. Според членовете на УС на камарата, които са сред
най-големите производители на вина и спиртни напитки, на тазгодишното изложение родните фирми демонстрираха продукция с високо качество, достойно за европейските и световни пазари. Изложението
допринесе за популяризирането на българските вина извън страната и постави добра основа за сключване на атрактивни договори с чуждестранни партньори от бранша, констатират от лозаро-винарската
камара.
Новото предизвикателство пред НЛВК е учредяването на Фонд “Българско вино”, със средствата от който ще се рекламират българските вина на международните пазари. Разполагаме със Закон за виното и
спиртните напитки, който регламентира рекламата на нашите вина, и задачата ни е да изпълним идеята със съдържание, коментира председателят на НЛВК Никола Николов. На 26 март 2004 г. ще се проведе
Общо събрание на камарата, на което ще бъдат обсъдени схемите за попълване на Фонд “Българско вино” и размерът на вноските, които ще се правят от винпромите, допълни Николов.
УС на НЛВК обсъди конфликти между отделни винпроми за собственост над различни марки вина, съобщи Лилия Стоилова. Според устава на камарата марките вина са притежание, освен на производителите, и
на НЛВК, припомни тя. Ще се постараем да разрешим конфликтите в бранша и да запазим авторитета на българските вина, заяви Лилия Стоилова.