16 водещи компании от България стигнаха до финала на деветото издание на конкурса
Пощенска банка е единствената финансова институция – финалист от България в девето издание на международния конкурс за най-добри практики и високи постижения в бизнеса - European Business Awards.
Освен финалист, Пощенска банка стана един от 16-те национални шампиона и ще представи страната ни в категория "Иновации в бизнеса" (UKTI Award for Innovation).
Тази година българските компании-финалисти са от секторите финанси, енергетика, технологии, онлайн търговия и хранително-вкусова промишленост. Всички те заедно ще представят страната ни в конкурса,
в който тази година взеха участие общо 24 000 компании от 33 европейски държави.
По традиция журито в конкурса е съставено от високопоставени държавни и бизнес лидери от държавите в Европа, като Кристин Лангард, изпълнителен директор на Международния валутен фонд; Емил
Константинеску, президент на Румъния (1996-2000 г.); Ив Льотерм, министър-председател на Белгия (2009-2011 г.); Хосе Мариа Азнар, министър-председател на Испания (1996-2004 г.); Карел де
Гухт, еврокомисар в ресор търговия (2009-2010 г.) и Арнолд Рютел, президент на Естония (2001-2006 г.). Сред тях се откроява и името на Петър Стоянов, президент на Република България (1997-2002
г.).
European Business Awards (Европейски бизнес награди) е независим конкурс, създаден с цел да отличи най-добрите практики и да насърчи иновациите и проявата на предприемачески дух сред бизнес средите
в Европа. Конкурсът събира на едно място най-добрите лидери и компании на стария континент и стимулира обмен на идеи помежду им. Трите основни принципа на наградите са Иновации, Етика и Финансов
успех. В рамките на тазгодишното, девето издание на конкурса, журито се състои от президенти и министър председатели от близкото минало на държавите Белгия, България, Естония, Испания и Румъния,
както и от високопоставени бизнес лидери. В своите оценки, членовете на журито търсят изобретателност, съблюдаване на етични принципи, добри отношения с всички заинтересовани страни и дългосрочно
планиране, с цел постигане на устойчиви резултати на фона на динамичните пазарни условия.