65% от застрахователните компании планират да инвестират в изкуствен интелект през следващите три години
Загубите на застрахователния пазар поради неефективна подписваческа политика може да достигнат $160 милиарда през следващите пет години, сочи доклад на компанията Accenture. Нарастващите
обезщетения пък може да достигнат $170 милиарда за същия период. Докладът се основава на проучвания сред повече от 6700 застраховани лица в 25 държави, както и на над 120 ръководители на отдели в
12 страни и повече от 900 застрахователи в САЩ. Проучването изследва как застрахователната индустрия реагира на най-новата пазарна динамика, натиска от нови конкуренти и предизвикателствата, пред
които са изправени застрахователите. Докладът предвижда нарастващо търсене на технологиите, базирани на изкуствен интелект (AI), които да задържат клиентите и да трансформират подписваческата
функция. Според проучването, 31% от кандидатите не са напълно доволни от своя опит в уреждането на жилищни и автомобилни застраховки през последните две години. От тях 60% посочват проблеми със
скоростта на обезщетяване, а 45% - проблеми с процеса на приключване на застрахователните случаи. 30% от недоволните клиенти посочват, че са сменили застрахователя през последните две години, а
други 47% планират да го направят. 79% от анкетираните ИТ директори вярват, че автоматизацията, изкуственият интелект и анализът на данни, базиран на машинно обучение, могат да бъдат от полза за
ефективния процес на уреждане на искове. Въпреки това, само 35% от ръководителите съобщават, че техните компании са започнали да използват тези технологии.
Проучването показва, че почти 65% от застрахователните компании планират да инвестират $10 милиона или повече в тези технологии през следващите три години, с фокус върху приложения, задвижвани от
AI и технологии за автоматизация.
Застрахователите могат да намалят оперативните разходи за застраховане чрез приемане на технологии с изкуствен интелект, осигурявайки до $160 милиарда печалби до 2027 г. Тъй като понастоящем
застрахователите се ориентират в остарели системи и неефективни процеси, проучването установи, че до 40% от времето им се изразходва за неосновни и неадминистративни дейности, причинявайки годишна
загуба от $17- до $32 милиарда заради неефективност. Повече от 60% от анкетираните застрахователи вярват, че качеството на процесите и инструментите на техните организации могат да бъдат
подобрени.
AI вече не е технология на бъдещето, а утвърдено настояще, което много иноватори в застраховането използват, за да осигурят по-добро изживяване на клиентите и да дадат възможност на своя персонал.
Тъй като хората и изкуственият интелект си сътрудничат още по-тясно в застраховането, компаниите ще могат да трансформират начина си на работа, като станат по-ефективни, гъвкави и адаптивни. Тези,
които вече приемат AI, ще могат да създадат устойчиво конкурентно предимство.