Построеният за по-малко от 8 месеца дистрибуционен център е най-голямата складова база на NESTLE на Балканите.
В началото на месец октомври Нестле България откри собствен национален дистрибуционен център, в който са вложени 5 милиона лева, съобщива агенциа "Фокус", цитирайки АПРА. Центърът на обща площ
от 6 000 кв. м е изграден по най-съвременните европейски стандарти и има максимален капацитет 11 000 евро палета ; изцяло покрива специфичните изисквания на NESTLE за качество и е един от малкото в
страната с особено висока степен на противоземетръсна сигурност. С наетия за управление дейностите на центъра квалифициран персонал и работници, общият брой на служителите в Нестле България вече
надхвърля 1100 човека.
Новата складова база се състои от складови помещения, помещения за преопаковане и помещения за персонал, а техниката е на световноизвестни марки като Mecalux, Hoerman, Linde и др. Използва се
системата FIFO /First In First Out/, която позволява максимално ефективна дистрибуция на стоките, така че те да не залежават в складовите помещения.
“Разширената и радикално преобразувана дистрибуционната мрежа на Нестле България, наложи създаването на единен център за разпределяне на стоките към нашите дистрибутори и магазинната мрежа.
Покриваме цялата страна, а и производствените ни мощности и обемите продукти за износ значително се увеличиха в последните години”, заяви Евгения Чунова, директор “Дистрибуция и снабдяване” и лидер
на проекта по изграждането на дистрибуционния център.
За десетилетие на българския пазар общият размер на вложените от Нестле България инвестиции е почти 100 млн. лв. Половината от тези средства са използвани за закупуването на дълготрайни активи, а
останалите са вложени в разработване на рекламни кампании за налагане на различните търговски марки на българския пазар и повишаване квалификацията на служителите.
Инвестициите в нови производствени мощности, направени през 2003 г., са в размер на над 9 млн. лв. Очаква се за 2004 г. те да надхвърлят 10 млн. лв.
През последните години Нестле България АД значително разшири и разви основния си бизнес и предлага на потребителите висококачествени и разнообразни продукти, довели до увеличаване на пазарните
дялове. Заздравени са и лидерските позиции на вносните марки. През 2003 г. Нестле София АД закупи нова производствена линия с голям капацитет, превръщайки се в основен производствен и експортен
център на шоколадови продукти за страните от Централна и Източна Европа, а напоследък и за Канада, Австралия и други. Годишният оборот на Нестле София АД за 2003 г. възлиза на 86 млн. лв., като
ръстът спрямо същия период на 2002 г. е 27%.
Преди няколко месеца, компанията официално се преименува на Нестле България. Радикално преобразуваната дистрибуционната мрежа на най-голямата компания за храни и здравословни продукти покрива
цялата страна, разпределена в 5 региона – София град, София област (Западен регион), Северен, Южен и Черноморски регион. В тези региони 32 компании-дистрибутори с повече от 200 човека търговска
сила предлагат директно на потребителите висококачествените и разнообразни продукти на Нестле България.