Сканирането на информацията от социалните мрежи може да се окаже ключово за оказването на помощ
При бедствия като тайфуна, който помете Филипините, пресяването на важната и вярна информация от противоречивите твърдения е особено сложна задача, която стои пред спасителните екипи. А социалните мрежи могат само да влошат нещата. Твърде често потребителите споделят това, което други са публикували, но не добавят никаква нова информация за случващото се в бедстващите райони. Поради това ориентирането в толкова много информация може да се окаже сериозен проблем, коментива в своя материал The Wall Street Journal, цитиран от Bulgaria On Air.
Ето защо швейцарецът Патрик Майер търси начин да реши проблема с нов подход, наречен социално картографиране. С помощта на комбинация от доброволци и алгоритми за филтриране на хаотичните съобщения, той се опитва да предоставя на спасителните екипи подробна карта на това къде трябва да бъдат и какво точно трябва да правят.
Идеята е да се използва софтуерна платформа наречена MicroMappers, която да открива полезната информация чрез филтриране на определени ключови думи. Доброволци усъвършенстват процеса, като допълнително маркират и класифицират туийтовете според тяхното съдържание, независимо дали са призиви за помощ, съобщения за материални щети или за недостиг на медицински консумативи. В бъдеще платформата ще бъде доразвита, така че да „знае“ какво точно трябва да търси в интернет.