Първото място държи гигантът Amazon
Годишната класация на Kantar за най-ценните марки в света отрежда първо място на гиганта в онлайн търговията Amazon. Брандът е оценен на 415 милиарда долара, което е с 32% повече, в сравнение с
2019 г. ,пише TechNews.bg.
За втора поредна година Amazon е обявена за най-скъпата марка в света. Покачването в стойността на бранда съответства на половината от ръста на 100-те най-ценни марки през 2020 г. Това се обяснява
отчасти с инвестициите на Amazon в дигитализация и пазаруване офлайн.
Apple остана втора в списъка на най-скъпите марки с резултат от 352,2 милиарда долара (+14%). Трета е Microsoft (326,5 милиарда долара), изпреварвайки Google (323,6 милиарда долара). Марките на
Microsoft и Google са поскъпнали съответно с 30% и 5%.
Експертите свързват силния ръст на Microsoft с увеличаващата се популярност на корпоративния месинджър Microsoft Teams на фона на пандемията от коронавирус COVID-19.
В топ 10 на най-ценните марки влизат технологичните компании Alibaba (6-то място, стойност 152,5 милиарда долара), Tencent (7-ма, 151 милиарда долара) и Facebook (8-ма, 147,2 милиарда
долара).
За първи път видео услугата TikTok попада в топ 100 на най-скъпите марки, тъй като по време на карантината и самоизолацията в света хората започнаха да снимат и гледат видео по-често. Стойността на
марката TikTok се оценява на 16,9 милиарда долара, което е повече от KFC, Uber или Adidas.
Пет нови марки бяха добавени в класацията през 2020 г. Брандът Pepsi също се завърна в топ 100.
Общата стойност на стоте най-скъпи марки в света достигна 5 трилиона долара, което е с 5,9% повече в сравнение с предходната година. Преди пандемията от коронавирус се очакваше сумарната стойност
на първите 100 марки да нарасне с поне 9%.
През юли 2020 г. сп. Forbes публикува своята класация на най-скъпите марки, в която на първо място е Apple с оценка от 241,2 милиарда долара, или със 17% повече отколкото през 2019 г.
Google зае второ място с резултат от 207,5 милиарда долара, бележейки 24% подобрение спрямо предишното класиране. Трета е Microsoft (162,9 милиарда долара), следвана от Amazon (135,4 милиарда
долара).
Facebook се класира на пето място със стойност на марката си 70,3 милиарда долара. В топ 10 попаднаха още брандове като Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald’s.