Ако водачът не реагира на предложените от системата предпазни действия, тя може да активира самостоятелно спирачките или кормилното управление
Нова разработка, целяща да елиминира инцидентите при автомобилите и камионите "Волво" приключва тестовете си в края на годината, съобщиха от "Волво тръкс" и "Волво карс". Тестовете на системата вървят вече четири години, като струват 80 млн. крони.
Задачата й е да засече, анализира и оцени всичко, което се случва около превозното средство и да предложи конкретни действия за избягване на злополуки – сблъсък с пешеходци, велосипедисти или други превозни средства. Ако водачът не реагира на предложените от системата предпазни действия, тя може да активира самостоятелно спирачките или кормилното управление.
Технологията е кръстена Non-Hit Car and Truck, като в ключов компонент в нея е платформа, която обработва данните от всички камери, радари и други сензори, разположени върху всички страни на превозното средство. Системата сканира околността в радиус от 360 градуса на всеки 25 милисекунди.
Събраните данни за рискови ситуации се анализират, а системата генерира различни опции за маршрут на превозното средство. Чрез комбиниране на няколко сензорни системи технологията може да разграничи и идентифицира различните участници в движението - пешеходци, велосипедисти, мотоциклетисти или други превозни средства, както и да определи тяхната посока на движение и дистанцията.
"В зависимост от скоростта на обектите тази технология може да предвиди различни сценарии до 5 секунди напред и така да посочи на водача най-добрия план за действие", твърди Мансур Кешаварз, инженер във Volvo Trucks. "В много отношения тя може да се възприеме като помощник-водач, който вижда абсолютно всичко около превозното средство."
Основните компоненти на Non-Hit Car and Truck са налице, но все още е рано за внедряване на системата в масово производство.
Предстои да се извършат още множество тестове, които да докажат нейните качества, както и възможностите за адаптиране както при леките, така и при товарните автомобили. Затова въвеждането й на пазара може да се осъществи в рамките на следващите 5 до 10 години.