Имало съмнения и за купуване на практическия шофьорски изпит, но това било трудно доказуемо. Съмненията се появявали в региони, където изведнъж рязко се повишава броят на изпитваните
Появяват се нови методи за измама при шофьорските курсове – разменят се листовки на изпит в Перник. Това коментира назначеният неотдавна нов шеф на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Димитър Ганев в интервю за "Труд".
В залата имало човек, който решава листовките на останалите, а той самият предава нерешени. Хванат е такъв, който 25 пъти се е явявал и е късан, защото неговата задача е да решава листовките на другите. "Той това работи – решава листовки срещу заплащане. Става дума за нова професия "решавач на листовки", обяснява Димитър Ганев. Той признава, че всички тези нарушения няма как да станат без участието на служители на агенцията и на съответната автошкола.
Предстоят много проверки в различни части на страната. Сигнали за нередности се получават непрекъснато от много места. Сигналите са от хора, дали рушвет, но невзели изпита, а другите са от такива, които са станали свидетели на нарушенията.
Сигнали давали и автоинструктори, но не и служители на агенцията. "Тук става дума за пазар, на който фирмите се борят със зъби и нокти", обяснява Ганев.
Имало съмнения и за купуване на практическия шофьорски изпит, но това било трудно доказуемо. Съмненията се появявали в региони, където изведнъж рязко се повишава броят на изпитваните. В тези населени места трябвало да очакват проверки.
По думите му агенцията е успяла вече да се справи с проблема с предварително попълнените листовки в София и близките градове. Материалите от проверката са изпратени на прокуратурата.
Неотдавна в колите, с които се полага изпитът, бяха сложени камери, за да записват целия изпит. В агенцията обаче не можели да изгледат всички записи, защото годишно 150 хил. души кандидатствали за шофьорски изпити. Мерките, които предстоят в тази сфера, предвиждат на изпитващия да му бъде даден таблет, така че той в електронен вид да нанася допуснатите по време на изпита грешки от кандидат-шофьора. Така щели да се засекат грешките с маршрута и да се съпоставят със записа от камерата. "После оценката "да" или "не" ще я даде таблетът", обяснява логиката Ганев.
Ганев предлага шофьорсикте изпити да се дадат на концесия, за да спрат корпуционните практики. В момента ние трябва да контролираме себе си, обяснява той
Ганев обяснява, че инспекторите на агенцията получават заплати от 500-700 лв. и това ги изкушавало да приемат подкупи. Изпитите са дадени на концесия в Германия и на много други места. "Не може ние да сме и контролният орган, и изпитвачът", допълва шефът на автомобилната администрация.