19 Април 2024, 09:10 Днес (1) | Вчера (11)

Новата тригодишна стратегия на Generali: Растеж от 6-8% годишно

22 Ноември 2018 09:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 ноември 2018, 22:53
Дженерали

Групата се фокусира върху управление на капитала и финансова оптимизация, както и иновации и дигитална трансформация

Съветът на директорите на Assicurazioni Generali S.p.A одобри новия тригодишен стратегически план на Generali - "Generali 2021: Използване на силните ни страни за укрепване на растежа". Планът е в съответствие с обявената от групата амбиция да бъде партньор на своите клиенти за цял живот, като предлага иновативни, персонализирани решения благодарение на дистрибуторската си мрежа и да води европейския застрахователен пазар за физически лица, специалисти и малки и средни предприятия, като същевременно изгражда фокусирана, глобална платформа за управление на активи и преследване на възможностите на пазарите с висок потенциал.
Днес Generali е лидер на застрахователния пазар в Европа с 63 милиарда евро премии, а  дистрибуторската мрежа на групата обхваща над 150 000 агенти и търговци на основните си пазари.
След обстоен и успешен финансов (2012-2015 г.) и оперативен (2016-2018) обрат, Generali отчита най-доброто в класа си техническо и оперативно представяне, постигайки комбинирано съотношение P&C от 92,8% и нов бизнес марж на Life 39,2%9 през 2017 г. Групата успешно стартира стратегия за целенасочено управление на активите през 2017 г. с 487 млрд. евро в Assets Under Management и е на път да постигне всичките си поставени финансови и промишлени цели за 2018 г.

Конкретно, стратегията "Generali 2021" се фокусира върху четири ключови цели:

  • Европейските застрахователни пазари – високото натрупване на частно богатство ще подпомогне продажбата на продуктите Life и Asset Management, докато демографските тенденции и намалелите публични разходи ще стимулират развитието на пенсионните, здравните и социалните услуги.
  • Пазарите на дребно, малките и средните предприятия – клиентите на дребно ще играят ключова роля на бъдещите застрахователни пазари, а сегментът на малкити и среднити предприятия е ключова възможност за пазари като Италия и Германия.
  • Интегрираната оферта за застраховане и управление на активи – ключова за клиентите по целия свят. Клиентите търсят интегрирани продукти за управление на активи и сегмента Живот, за да защитят и увеличат активите си, а макро- и демографските промени увеличават търсенето на иновативни общозастрахователни и здравни решения. Тази интеграция отразява пренасочването от "продукти" към "клиенти" и от "защита и обезщетение" до "превенция и обслужване".
  • Физическо разпространение – не е заменено от дигитални платформи. Физическите дистрибуторски мрежи ще останат конкурентно предимство в отрасъла, тъй като те все повече използват дигитални инструменти, което ще позволи да се постигне по-висока удовлетвореност на клиентите, производителност и ефективност.


Според главния изпълнителен директор на Generali – Филип Доне, стратегията ще ускори растежа на групата, като основната амбиция е да се превърне в партньор в живота на клиентите за цял живот, предлагайки иновативни и персонализирани решения. "Тази ясна и отличаваща се стратегическа визия използва нашите силни страни, за да консолидира лидерството в Европа по отношение на клиентите на дребно и малките и средни предприятия, да разшири дейността ни на пазари с висок потенциал и да разработи глобална платформа за управление на активи. В същото време Generali ще продължи да се фокусира върху генерирането и управлението на капитали, за да финансира възможностите за растеж на ключови пазари и да стимулира иновациите и цифровата трансформация, където и да работим. Благодарение на този набор от действия, Generali ще постигне между 6 и 8% от средния годишен ръст на печалбата на акция в хоризонта на плана."
Като част от стратегията групата се ангажира да осигури нарастващи доходи на акция, като целта е CAGR да се повиши от 6% до 8% за периода 2018-21. Ще има редица участници в тази цел, включително увеличаване на основната рентабилност от застрахователните и управляващи дружества на Generali, по-голяма ефективност с цел намаляване на разходите до 200 милиона евро на развитите пазари до 2021 г., активно управление на разходите за лихви и преразпределение на капитала, както и подкрепа на инициативи за печеливш растеж.
Generali също така се ангажира да осигури по-високи доходи на акционерите чрез нарастващ и устойчив дивидент, подкрепен от целевия процент на изплащане от 55% до 65% през периода на плана. Атрактивната рентабилност ще бъде постигната чрез средна целева възвращаемост на капитала от над 11,5%.

Стратегията Generali 2021 се основава на три стълба:
Стълб 1 - Печеливш растеж: Укрепване на лидерството в Европа
-Укрепване на лидерството в Италия и Германия
-Осъществяване на успешен обрат във Франция
-Инвестиране в растежни пазари и сегменти (Централна и Източна Европа, здравеопазване, ползи, помощ)
- Стартиране на нови начинания
Фокусът ще е върху пазарите с висок потенциал: 15% -25% earnings cagr 2018-2112
-Осигуряване на печеливш растеж в Азия и Латинска Америка
-Надстройване на предлагането на сегменти за малки и средни предприятия
-Повишаване на възможностите за служители
-Разработване на предложение за застрахователна услуга с добавена стойност
Разработване на глобална платформа за управление на активи: 15% -20% earnings cagr 2018-21
-Глобален франчайз от силната европейска база
-Продължаване на разширяването на мулти-бутиковата платформа
-Инвестиция в дистрибуцията и маркетинга
-Ускоряване на разширяването с дисциплинирани придобивания

Стълб 2 – Управление на капитала и финансова оптимизация: Увеличаване генерирането на капитал > 10,5 млн. евро
- Подобряване на дела на животозастрахователните продукти
-Увеличаване на приходите, базирани на таксите и общо застрахователния бизнес, здравеопазването и защитата.
- Внедряване на стратегия за разпределяне на активен капитал за максимално увеличаване на възвръщаемостта на заетите с капитал
Увеличение на паричната динамика +35%
- Подобряване на генерирането на пари в брой в оперативни структури
-Увеличаване на равнището на преводите на заместващия капитал в холдинга
Намаляване на ниво на дълговете и на разходите: 1.5-2 млрд. евро до 2021
-Намаляване на общия размер на дълга
- По-ниски текущи разходи за финансиране

Стълб 3 - Иновации и дигитална трансформация
-1 милиард евро общи инвестиционни стратегически инициативи 2019-21
-Осигуряване на максимална гъвкавост чрез предлагането на модулни продукти
-Разширяване на обхвата на покритието за помощ 24 часа в денонощието
- Подпомагане на клиенти съгласно техните нужди
Използване на дигитална трансформация за дистрибуция
-Създаване на паневропейска платформа за мобилност
-Разработване на B2B2C екосистеми
- Дигитализиране на взаимоотношенията агент-клиент
Трансформиране и дигитализиране на оперативния модел
-Продължаване на опростяването на процесите и организацията
-Увеличаване автоматизацията и изкуственото разузнаване в основните операции
-Увеличаване дела на дигиталните политики от край до край

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 18 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8385
GBP 2.4796 2.4887 2.2902
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив