Нов елемент при етикирането е QR кодът, който след сканиране ще отвежда потребителите в уебсайт, съдържащ информация за продукта
Нови енергийни етикети на домакинските електроуреди влизат на пазара от 1 март. Нов елемент при етикирането е QR кодът, който след сканиране ще отвежда потребителите в уебсайт, съдържащ информация
за продукта, предаде БНР. От началото на следващата седмица познатият енергиен етикет на Европейския съюз ще се появи на пазара с нов дизайн и с постоянна енергийна скала от A до G за редица
домакински електроуреди, сред които перални, съдомиялни, хладилници и фризери. За да информират потребителите, от Сдружението на производителите на домакински електроуреди в България представят
видеоклип:
"За много продукти казваме довиждане на плюсовете и се връщаме на скалата от А до G. Това е нов рестарт, който отваря място за по-нататъшни иновации. Променя се етикетът, но не и консумацията на
енергия".
Промяната се въвежда със законодателството на Европейския съюз поради изискванията, с които се установяват и по-строги методи за тестване на енергийната ефективност.
Уредите от сегашните най-високи енергийни класове слизат надолу по скалата в категориите С и D, а класовете нагоре постепенно ще се запълват с новите модели уреди.
Промяната ще се осъществява поетапно, докато новото законодателство бъде изцяло прието.