Половината от държавните пътища са в лошо състояние
Нормално е по стари, неремонтирани от 30-40 години участъци, под влиянието на толкова обилен снеговалеж и ниски температури, пукнатини в асфалта, които се пълнят с вода, силната амплитуда и тежестта на тежкотоварните превозни средства, да се отчупват цели парчета и да стават дълбоки дупки. Това са естествени процеси, когато има неремонтирани от дълго време участъци, и те са неизбежни. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството /в оставка/ Лиляна Павлова в предаването "Здравей България" по Нова телевизия във връзка със сигналите от последните дни за нарушена настилка на участъци от републиканската мрежа.
Павлова посочи, че в ремонтираните участъци от автомагистрала "Тракия", както и по трасето от Видин през Димово няма дупки. Където не сме правили цялостни ремонти, а само кръпки върху кръпки, резултат е такъв, каза още регионалният министър.
20 000 км са държавните пътища, около 10 000 км от тях са в лошо състояние, като ремонтирахме 3000 км. Освен от приходите от винетки, допълнително инвестирахме 150 млн. лв. от бюджета, припомни министър Павлова.
Според стандартите в Европа на седем години е необходимо пълно преасфалтиране, докато у нас пътища, които са построени или ремонтирани от толкова години, се водят нови, посочи тя.
В момента, правим изкърпване всеки ден със студена асфалтова смес, но тя е временна, а през пролетта, когато са по-високи температурите с топла асфалтова смес ще се направят истински машинни кръпки, обясни тя и съобщи, че до края на деня ще бъдат готови участъци, които се изкърпват по АМ "Хемус".