Хаосът и дългият престой на стотици пътници в самолетите на “Летище Пловдив“ са могли да бъдат избегнати
В неделя вечерта е възстановено електрозахранването във всички населени места в страната, които бяха засегнати от ураганния вятър. В момента се работи по отводняването на трафопост в "Горна баня” и
след няколко часа би трябвало аварията да е отстранена. Това коментира пред "Хоризонт" в предаването "Преди всички" по БНР директорът "Експлоатация и поддържане" на ЧЕЗ България Виктор
Станчев.
Хаосът и дългият престой на стотици пътници в самолетите на "Летище Пловдив" са могли да бъдат избегнати, категоричен беше бившият директор на "Летище Пловдив" Дойчин Ангелов. В неделния ден
самолети кацнаха аварийно в Пловдив, защото силният вятър не позволи това да се случи на "Летище София". Проблемът е, че аварийните екипи не са реагирали своевременно по отношение на
аварийно-спасителното осигуряване на пътниците. "Това е следствие от доста промени в негативен аспект, които се направиха на летището. Едната е преминаването на дневен режим на работа на това
летище – от 06ч. до 22 ч. Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред "Летище Пловдив"се използва като
алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че, когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това
летище."
Ангелов определи това като лоша организация и безотговорност.