Делът на свободните площи в София ще намалее значително през следващите месеци
Областните градове стават все по-атрактивни за наемателите на търговски площи. В основата на този интерес са икономическият растеж и нарастващото потребление, както и по-слабата конкуренция
между търговците извън София и големите градове, показва докладът на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton за третото тримесечие на годината.
Основни наематели в по-малките населени места са търговци на бързооборотни стоки, стоки за дома "направи си сам”, техника и козметика, както и ценово достъпни брандове в областта на дрехите и
обувките. Заради липсата на големи търговски центрове в тези населени места big-box магазините са най-търсената платформа за навлизането на тези брандове в областните градове.
"През последните години много търговци развиваха приоритетно мрежата си в София и наситиха пазара с обекти. Сега търсят присъствие извън столицата, където конкуренцията и предлагането в съответния
сегмент са по-ограничени. Тази тенденция се подкрепя и от факта, че в някои случаи обектите извън столицата са сред най-рентабилните за даден търговец", коментира Иван Граматиков, мениджър
"Търговски площи".