19 Декември 2024, 17:08 Днес (1) | Вчера (2)

Обсъдиха изпълнението на пътните и жп проекти и състоянието на транспортния сектор

12 Април 2018 15:22 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 12 април 2018, 14:52

Предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки

За да гарантираме високо качество на проектите е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България, която се проведе днес в МТИТС. Той допълни, че продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите.

"В момента голяма част от железопътните проекти по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година", каза Московски. Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки. "Трябва държавата да регламентира процедурите за обжалване и аз съм готов да внеса предложения за това, тъй като те нанасят големи щети за нашия сектор", заяви министърът.

Представителите на КСБ изтъкнаха, че трудностите, които среща бранша, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което води до недостиг на строителни мощности. По думите на Мирослав Мазнев, изпълнителен директор на КСБ, секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти. Министър Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност.

По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от ОПТТИ – АМ "Струма", министър Московски  посочи, че изпълнението на Лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка. "С Европейската комисия сме на едно мнение, че магистралата трябва да бъде завършена", категоричен беше Московски.

В рамките на срещата беше обсъдено още въвеждането на тол системата в пътния сектор.  Министър Московски коментира, че винетният модел на таксуване води до сериозно недофинансиране на сектора и до загуби от 800 млн. лева годишно. "Съгласно доклада, който изготвиха от Световната банка, тол системата ще генерира 1,5 млрд. лева приходи на година, което ще осигури допълнителен ресурс за инвестиции", заяви министърът.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8634
GBP 2.4796 2.4887 2.3701
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив