Единодушно с 46 гласа Столичният общински съвет прие изтеглянето на заем от 81 млн. лева, с който да се покрият просрочените стари задължения на градския транспорт, натрупани през годините
редиторът е Българската банка за развитие, лихвата е 5% плюс основния лихвен процент на Българската народна банка, без комисиона.
Договорен е и едногодишен гратисен период от подписването на договора, в който няма да се погасява главница от заема. Срокът на изплащане е 9 години, като всяка година "Център за градска мобилност" ще предвижда колко от заема да усвои. Попитан дали в сумата, която ще се плати на транспортните оператори, са включени и лихви заради забавянето на плащанията, Христов заяви, че такива разходи не са фактурирани и не са признати.
Натрупаните 81 млн. лева са задължения към транспортните оператори - общински и частни.
Също така общинският съвет реши Столичната община да не подновява договорите по шест линии на автобуси от градския транспорт, които изтичат в края на тази година. Те ще бъдат обслужвани от общинското дружество "Столичен автотранспорт". Линиите са 30, 42, 54, 68, 84 и 90.
В момента две от линиите се обслужват от МТК Транс, а останалите от "Карат - C". Самите 32 автобуса са собственост на двете фирми, а местната управа няма да ги купува. До края на годината, ако няма обжалвания в дълги срокове, общината ще е приключила поръчката си за 110 нови автобуса и ще е пристигнала първата партида от тях. Те веднага ще бъдат пуснати по шестте линии.
Общинският съвет одобри и местната управа да получи от швейцарския държавен секретариат по българско-швейцарска програма 28 трамвая. Те са втора употреба на средна възраст 15 години, като имат остатъчен живот между 10 и 25 години. Идеята е, докато Столичната община кандидатства за още трамваи по оперативни програми в новия програмен период, да бъдат заменени най-старите трамваи в столичния градски транспорт на възраст над 30 години. Столичната община ще плати реално 60 хил. швейцарски франка, като по принцип трамваите струват 2.55 млн. франка.