Проектът позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство
Глобалната технологична компания Mastercard и българският стартъп TICKEY обявиха началото на дългосрочното си партньорство в сферата на "интелигентния" транспорт в България. Съвместно със Софийски метрополитен наскоро беше представен пилотният проект в софийското метро, който позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство. По този начин потребителите ще пътуват по-бързо и удобно, без да е нужно да отделят излишно време за закупуването на хартиен билет.
Концепцията за умния град достигна и София благодарение на мобилно приложение, разработено от TICKEY и интеграцията му с iBeacon сензори, поставени в пропусквателните устройства на метростанциите. Mastercard за първи път забелязва потенциала на приложението през 2015 година по време на своята акселетароска програма Start Path в Европа. Чрез тази програма компанията засвидетелства ангажимента си да подкрепя иновативни стартъпи, които разработват следващо поколение решения в сферата на търговията и финансовите технологии на глобално ниво. Концепцията на TICKEY за "умен" транспорт, основан на iBeacons сензори и технология, която използва мобилни данни и геолокация, бе оценена именно в този период.