11 застрахователи са получили най-висока комплексна оценка
Броят на животозастрахователните договори в Германия намалява от много години и пазарът обслужва предимно стари договори, но много дългогодишни клиенти също се нуждаят от подкрепа и съвет или
очакват изплащане след датата на изтичане. Рейтинговата агенция ServiceValue, в сътрудничество със списание €URO, определи кои животозастрахователи са най-ориентирани към клиентите в проучването
"EuroAtlas Life Insurers 2024". То оценява 34-те най-големи животозастрахователни компании по премии въз основа на 3500 клиентски отзива. Оценката се базира на критерии от четири категории:
ефективност на офертите, консултации с клиенти, обслужване на клиенти и съотношение цена-качество.
Общо 11 застрахователи са получили най-висока комплексна оценка "много добър”. Още 9 застрахователи са получили оценка "добър". Две компании – HUK-COBURG и WWK, са постигнали оценка "много добър" и
в четирите категории.
Всички животозастрахователи с висок рейтинг са изброени по-долу по азбучен ред в категорията с рейтинг.
Застраховател и оценка:
- Allianz – много добър
- baloise - много добър
- Canada Life - много добър
- CosmosDirekt - много добър
- ERGO - много добър
- HANNOVERSCHE - много добър
- HUK-COBURG - много добър
- InterRisk - много добър
- LVM Versicherung - много добър
- Neue Leben - много добър
- WWK - много добър
- EUROPA – добър
- Generali Deutschland – добър
- HDI- добър
- LV 1871 – добър
- NURNBERGER – добър
- Provinzial Versiherungsgruppe – добър
- SV SparkassenVersicherung – добър
- TARGO Lebensversicherung – добър
- Wurttembergische – добър.
Средно клиентите са особено доволни от категориите консултации и обслужване на клиенти. Освен избора на продукти и продуктовите алтернативи, особено впечатляващи са техническите и социални умения
на служителите, тяхната достъпност, разбираемост и изчерпателност на съветите. За лоялността на клиентите обаче най-важна роля играе категорията ефективност цена-качество с два отделни критерия
"съотношение цена-качество” и "прозрачност на разходите”.
"Днес животозастраховането има репутацията на относително скъпо и непрозрачно", коментира д-р Клаус Детлоф, управляващ директор на ServiceValue GmbH.