Така българските застрахователи отбелязаха професионалния си празник
Победителите в деветото издание на конкурса "Застрахователи за обществото 2023" получиха своите отличия на тържествена церемония снощи в София. Така застрахователната гилдия отбеляза професионалния си празник на застрахователя. Тържественото събитие събра представители на застрахователния бизнес, държавните институции и регулаторните органи, академичните среди и медиите. В приветствените си думи председателят на АБЗ Юри Копач посочи, че в свят на все по-сериозни предизвикателства – социални, икономически, климатични – мисията на застраховането да осигури адекватна сигурност и защита става още по-значима и обществено необходима. "Като бранш ние си даваме сметка, че ни предстои много работа. А за да постигнем още по-добри резултати, разчитаме на подкрепата на всички заинтересовани страни. Вярвам, че с общи усилия, с посветеност и професионализъм, може да осигурим така нужната на обществото ни защита", подчерта Юри Копач. По традиция на тържественото събитие бяха обявени победителите в конкурса "Застрахователи за обществото 2023". Конкурсът се организира от Асоциацията на българските застрахователи, Българската асоциация на застрахователните брокери, Асоциацията на застрахователните брокери в България и Обединени застрахователни брокери. Победителите се излъчват чрез гласуване от застрахователните дружества и застрахователните брокери - членове на сдруженията.
На първо място застрахователната общност постави инициативата на Дженерали Застраховане - TheHumanSafetyNet "Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България".
Инициативата е създадена от Група Generali, като целта е подкрепа на хора в неравностойно положение. Тя е основана на идеята за "верижна помощ", при която онези, които са подкрепени, могат един ден
да помогнат на други хора, създавайки верига от положителни промени. В България от 2020 г Дженерали Застраховане работи с Фондация "За Нашите Деца”, като съвместно развиват програмата "Да дадем път
на услугите за ранно детско развитие в България”. През 2022 г. Дженерали Застраховане организира различни инициативи с цел набиране на средства, в които се включиха над 200 доброволци. Така, за
2022 г. по програмата на The Human Safety Net и Фондация "За нашите деца” подкрепа получиха повече от 3330 родители и почти 2620 деца. Непряк положителен ефект от нея за периода има за още 1796
деца.
Второто място в конкурса е за Програма "Спасители на животи" на Групама България. Програмата е насочена към повишаване на информираността и обучения по първа долекарска помощ. Тя се осъществява във
Франция, Гърция, Италия, Тунис, Турция, България, Китай, Унгария и Румъния и цели повишаване на информираността и осигуряване на практически обучения за оказване на първа помощ. Всички международни
филиали на френската застрахователна група обединяват силите си, за да изпълнят една обща цел: да се обучат 1 милион души за оказване на първа помощ. От 2022 г. Групама България организира обучения
на своите служители, клиенти и партньори, и участва в различни събития за популяризиране на техники за първа помощ.
На трето място е националната образователна кампания на ЗК "Лев Инс"- "Пази детето в интернет". Кампанията е насочена към образоване на обществото и превенция срещу един от най-големите бичове на
ХХI век – кибер престъпността – и цели и да създаде дигитална култура на обществото, започвайки още от ранна детска възраст. В рамките на година и половина екипът на кампанията "Пази детето в
интернет” е провел открити уроци с участието на над 130 000 ученици, преподаватели и родители в цялата страна.