Плановете са скоростта да бъде намалявана принудително в района на сградите с обществена значимост, търговски центрове, учебни заведения, детски площадки и др.
Максималната скорост в градовете ще остане 50 км/ч или колкото е регламентираната сега с пътни знаци, като само в определени места тя ще бъде намалено до около 30 км/ч с изкуствени препятствия по пътното платно. Това каза по ТВ7 инспектор Никола Николов от столичния КАТ по повод подготвяната от МВР и регионалното министерство нова наредба.
Плановете са скоростта да бъде намалявана принудително в района на сградите с обществена значимост, търговски центрове, учебни заведения, детски площадки и други места, където се събират много хора. Най-съществената промяна е, че вече гърбици на пътното платно (т.нар. легнали или спящи полицаи) ще могат да се поставят и по маршрутите на превозните средства на градския транспорт.
Инспектор Николов посочи, че в столицата експериментално вече са изградени 8 повдигнати пешеходни пътеки, каквито според новата наредба ще има все повече, и на тях няма регистриран нито един инцидент с пострадали хора. Именно защитата на пешеходците е основната цел на новата наредба.
Според данни на Асоциацията на пострадалите при катастрофи в България Стара Загора, където и в момента заобикалят съществуващата наредба и са поставили гърбици и по главните улици, е градът с най-малко ранени и убити при пътни инциденти пешеходци.