13 Януари 2025, 13:57 Днес (0) | Вчера (0)

Около 1200 запитвания дневно постъпват в информационния център на НАП

15 Май 2023 09:55 ИНСМАРКЕТ по статията работи: kalin
A+ A-
Последна редакция: 15 май 2023, 10:00
НАП

Средно около 1200 запитвания дневно постъпват в информационния център на Националната агенция за приходите, съобщи за БНР ръководителят на центъра Николай Мишовски.

През миналата седмица от НАП пуснаха нова електронна услуга, с която притежателите на персонален идентификационен код или електронен подпис могат да получат технически указания на базата на своя профил. Вече около 10% от запитванията са пренесени към новия формат.

Когато потребителят влезе в профила си чрез ПИК или електронен подпис, ще види икона с изображението на жълт мегафон, където може да подаде запитване как да преодолее определена трудност при справка, подаване на данни или плащане към приходната агенция, обясни пред БНР ръководителят на информационния център на приходната агенция Николай Мишовски:

"Запитванията се обработват от служители експерти в информационния център, като при необходимост съответно имаме и бек офис, който е за по-сериозни технически затруднения…Нашата идея е да навигираме клиента, така че той да намери услугата и да се възползва от нея самостоятелно".

Обикновено отговорът се получава в рамките на работния ден или най-късно на следващия, ако въпросът е зададен по-късно вечерта. Услугата е разработена на база опита от предишни години, като вариантите да се потърси помощ чрез обаждане по телефона или имейл остават. Новата услуга обаче пести време.

Обикновено най-натовареното време за информационния център е при изтичащи срокове - например, край на данъчната кампания.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8979
GBP 2.4796 2.4887 2.3337
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив