29 Март 2024, 10:23 Днес (2) | Вчера (11)

Около 200 нелоялни търговски практики са забранени у нас през 2015 г.

14 Март 2016 10:45 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 14 март 2016, 10:25

Най-високият процент намаляване на нарушенията са в сферата на туризма и онлайн търговията

Гражданите се интересуват най-вече от това как биха могли да решат проблем с дефектна стока, имат ли право да върнат нещо, което просто не им е харесало и какви са правата им, когато пазаруват от промоции - това обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), при откриването в София на първото у нас "Училище за потребители”. Събитието се състоя в столичния Sky City Shopping Mall. Инициативата се проведе и в градовете Варна, Бургас, Русе, Пловдив и Монтана. "Потребителите е важно да знаят своите права и да ги отстояват, ние сме на тяхна страна в този процес. Смятам, че тази инициатива ще бъде полезна и ще допринесе за повишаване на потребителската култура”, коментира Маргаритов. Той посочи, че инициативите на комисията за популяризиране на потребителските права са подкрепени и от неправителствените организации. На събитието присъстваха представители на Федерацията на потребителите в България и на Асоциацията "Активни потребители”.

Маргаритов съобщи, че през миналата година в комисията са постъпили над 20 000 жалби и сигнали, извършени са над 38 000 проверки по кампании в различни тематични области, като в около 10% от случаите са установени нарушения. Забранени са около 200 нелоялни търговски практики.

"Въпреки, че сме извършили повече проверки спрямо миналата година има спад на нарушенията с около 10%. Открояват се две подтенденции. Най-високият процент намаляване на нарушенията – с около 50% - е в сферата на туризма в случаите, в които се предоставя туристическа услуга в некатегоризирани обекти. Другата оптимистична тенденция е спадът с около 35% на нарушенията в областта на онлайн търговията”, поясни ръководителят на институцията.

"Всички, които играем на този общ терен, имаме един общ интерес и той е осигуряването на коректен и лоялен пазар. Всеки със своя принос би могъл да съдейства това да се случи. Потребителите - с това да знаят и да отстояват своите права. Ние - с активната контролна дейност и с превантивната дейност, върху която имаме желание все по-силно да акцентираме. Търговците – с разбирането, че колкото по-лоялни и коректни са към техните клиенти, толкова повече на брой и по-редовни ще бъдат те. Смятам, че тази инициатива ще бъде полезна и ще допринесе за това”, каза още Маргаритов. 

До края на месеца "Училище за потребители” ще има в Sofia Ring Mall на 18 март и в Paradise Center на 20 март.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив