Банките твърдят, че губят клиенти заради предлаганите онлайн услуги
Около 60 клона на банки затварят всеки месец в Обединеното кралство. За последните три години са затворени 2 868 клона. Банките твърдят, че губят клиенти заради предлаганите онлайн услуги, предаде БНР.
Проучване на потребителската група "Which?" за периода 2015-2018 година отбелязва, че тенденцията, която се засилва с всяка следваща година, е обезпокоителна и много хора са оставени без подобаващ
достъп до банковите услуги. От банките обаче твърдят, че затварят клонове именно защото губят клиенти, тъй като банкирането онлайн става все по-популярно. Най-тревожно е състоянието в Шотландия с
Кралската шотландска банка /RBS/. Като цяло най-много клонове през трите години е затворила банката NatWest.
През 2015 година банките подписаха документ, наречен "Достъп до стандарт за банкиране", който представлява споразумение банките да се консултират с клиентите преди да затворят клон и да ги
информират за алтернативни услуги. Експертът от "Which?" Гарет Шоу обаче казва, че макар и решението на банките да е продиктувано от чисто комерсиални причини, не може те просто да затръшват
вратите си пред клиентите.