Шейсет процента от българите не са пътували нито в страната, нито в чужбина. Пътувалите в страната пък са похарчили средно по 244 лв. за една почивка
Най-активно пътуващите в границите на България са хората с доход над 500 лева, а в чужбина - над 700 лева, показа изследване, цитирано от БТА
Шейсет процента от българите не са пътували нито в страната, нито в чужбина. Пътувалите в страната пък са похарчили средно по 244 лв. за една почивка. Най-активно пътуващите в границите на България са хората с доход над 500 лева, а в чужбина - над 700 лева, показа изследване, цитирано от БТА.
То е проведено между 25 януари и 25 март сред 1 200 българи на възраст над 15 години по проект на Министерството на икономиката, финансиран от програмата "Регионално развитие", целта на който е да популяризира вътрешния туризъм.
Свободното владеене на езика, възможността за самостоятелно организиране на пътуването и патриотичните подбуди, че първо трябва да се опознае родината, са сред основните причини да се избере пътуване в страната, сочат резултатите. Основен мотив да се тръгне на път, пък е наличието на пари и свободно време.
През последната година в страната са пътували приблизително 2.517 млн. души над 15 години. От тях 28% са пътували само в страната, 8% - и в България и в чужбина, а 4% - само в чужбина.
Продължителността на пътуванията в България е най-дълга през лятото - около 6 дни, а през останалите месеци средно е между два и четири дни. Средната продължителност на престоя в чужбина е около пет дни. Средният разход в България е 244 лв, а зад граница - 646 лв. на човек.
Най-предпочитаните дестинации в България са Черноморието, особено Созопол, Боровец и Велинград. Над половината от туристическите пътувания в чужбина са до Гърция и Турция.
Министерството на икономиката и енергетика започва целогодишна рекламна кампания за насърчаване вътрешния туризъм. С 3.15 млн. лв. в продължение на 36 месеца над 2 млн. души ще бъдат убеждавани да пътуват в чертите на България чрез телевизионна и печатна реклама, външна и интернет реклама.
Кампанията ще популяризира културно-историческото наследство, природното богатство, спа и уелнес туризма, малко познатите обекти. В рамките на проекта ще бъде разработен и наръчник "Добри практики и защита правата и сигурността на потребителите" в пет хиляди броя тираж.