Пет пътни възела облекчават движението в София по Южната дъга до АМ „Люлин“
Тунели и естакада ще заместят сегашния околовръстен път на столицата между кварталите Павлово и "Овча купел". Тръбите на подземния коридор ще бъдат с обща дължина около 4 км, а връзките от и за
Перник също са вкарани под земята. Ще бъде използван стар идеен проект на Столична община, който "възкръсва", за да облекчи трафика в един последните неремонтирани и тесни участъци на околовръстния
път на София, пише в. Монитор.
Проектът за участъка с дължина 7,6 км включва тунел, естакада и 5 пътни възела. Трасето започва от бул. "България". В участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III" колите ще се
движат в тунел. След това в отсечката между "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III" те ще се качват на естакада.
Останалата част от пътя към най-големия квартал на столицата "Люлин" е планирана с две ленти във всяка посока. Според проекта ще има пет пътни възела. Те ще са при бул. "Братя Бъкстон",
"Горнобански път", ул. "Суходолска", Западна тангента и бул. "Цар Борис III".
Замисълът датира от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов. Идеята отново излиза на преден план от столичния архитект Петър Диков през 2014 г. По думите му тогава още през 2012 г.
идейният проект е бил готов.
Тунелът и естакадата са скъпи съоръжения, но са единственият вариант, за да се изпълни пълният кръг около София. 150 млн. лв. без ДДС е старата предварителна оценка на проекта от бул. "България" до
АМ "Тракия". Пред "Монитор" шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов не назова нова цифра, но коментира, че е направен регулационен план и се надява през октомври тази година да стартира търгът за
проектиране от бул. "Братя Бъкстон" до АМ "Люлин". Очаква се през август пък да бъде стартирана процедура за реализирането на тунел под "Цар Борис III" в посока жк "Овча купел" под "Житница".
Оказва се, че и земята над тунелите също трябва да бъде отчуждена, коментира инж. Атанасов, който твърди, че тези процедури най-много бавят проектите на подопечната му агенция.
Цялостната реализация на реконструкцията на Софийския околовръстен път в участъка от кв. "Младост" до АМ "Люлин" се изпълнява от 2009 г. чрез съвместните усилия на пътната агенция и Столична
община. Проектът е сред приоритетните обекти на АПИ, които следва да бъдат изпълнени в периода до 2020 г., като срокът може да бъде удължен.