За функционирането на системата вече е изградено Национално тол управление, където общо 629 служители работят в специално оборудвани помещения
Тол системата трябва да заработи изцяло най-късно до 1 март 2020 година, решиха депутатите с промените на второ четене в Закона за пътищата, предаде БГНЕС. Първоначално бе предвидено системата за
таксуване на база изминато разстояние да стартира на 16 август тази година, но от бранша на превозвачите изразиха съмнения относно тарифирането, което принуди управляващите да дадат ход само на
техническата част, а реалното събиране на таксите, които ще заплащат камионите с тегло над 3,5 тона, да бъде отложено за догодина. Това обаче е само краен срок. Ако тестовете се окажат успешни и
бъде постигнат бърз консенсус за обхвата на пътищата и размера на тарифите, системата може да заработи и по-рано.
За функционирането на системата вече е изградено Национално тол управление, където общо 629 служители работят в специално оборудвани помещения – диспечерски пункт, стая за контрол, кол-център и
други. Първоначално в обхвата на системата се очаква да влязат около 6 хил. километра от пътната мрежа на страната, предимно транзитните коридори – магистралите, пътищата от първи клас и частично
тези от втори. Специално създаден тол калкулатор пък ще подпомага превозвачите при избора на оптимален маршрут.