Ще бъде разработен и електронен калкулатор за движението на извънгабаритни или тежки МПС
Онлайн карта ща показва пътищата, за които е необходима винетка и тези, по които ще се пътува безплатно. Това е част от проект на Агенция "Пътна инфраструктура” за предоставяне на електронни
административни услуги при издаване на разрешения за граждани и бизнес от агенцията и създаване на регистри за приходни дейности, съобщи ръководителят на проекта Георги Златев, цитиран от БТА и
Дарик. Целта e подобряване на услугите на граждани и за бизнеса, отбеляза Златев.
Освен картата ще бъде разработен и електронен калкулатор за движението на извънгабаритни или тежки МПС. Така превозващите ще знаят каква такса ще плащат за преминаване по пътната мрежа.
По проекта бизнесът ще има достъп и до информация от четири регистъра - за паспортизация на пътни рекламни съоръжения, за търговски крайпътни обекти , за оптични кабели, газопроводи и до регистъра
на товароносимост и габаритни на пътните съоръжения.
Стойността на проекта е 668 000 лева.
Освен това ще има и електронен регистър за търговски крайпътни обекти. Регистърът ще дава информация на конкретен пътен участък колко и какви крайпътни обекти са изградени - бензиностанции, мотели, ресторанти и т. н.
Гражданите и бизнеса ще имат достъп по електронен път и до регистър за търговски крайпътни обекти. Така ще могат да проверяват колко и какви крайпътни обекти - бензиностанции, мотели, ресторанти и
т.н., са изградени на конкретен пътен участък.
Достъпен ще бъде и регистър за подземни или надземни оптични кабели, газопроводи, водопроводи и др., както и за крайпътните рекламни съоръжения – с данни за разрешителните и валидността им или къде
би могло да се постави ново рекламно съоръжение.
С изпълнението на проекта бизнесът ще получава електронни административни услуги, свързани с издаване на разрешение за специално ползване на пътищата чрез изграждане и експлоатация на рекламни
съоръжения. В момента тази услуга се предоставя чрез подаване на заявление в областните пътни управления, ръчно попълване на документи и получаване на разрешението отново на място, което отнема
немалко време, обясни на пресконференция ръководителят на проекта инж. Георги Златев.