Възстановяването на потребителското доверие дава тласък на онлайн пазаруването в Европа тази година, твърди индустриалната група Ecommerce Europe, цитирана от Ройтерс.
Инфлацията засегна покупателната способност на купувачите по света и спомогна за стимулирането на бъдещия растеж на онлайн платформите, продаващи евтини продукти.
Домакинствата с ниски доходи в САЩ – с годишен доход до 50 хил. долара или по-малко – са увеличили своите онлайн разходи повече от други групи, сочи проучване на Bank of America. Това е тенденция, която сигнализира по-голяма ценова конкуренция онлайн през важното празнично тримесечие.
Очаква се оборотът на електронната търговия в Европа да достигне 958 млрд. евро тази година спрямо 887 млрд. евро през 2023 г. Това е увеличение от 8%, или 5%, коригирано спрямо инфлацията, според доклада на Ecommerce Europe, обхващащ 38 страни от региона, включително Великобритания.
Това би могла да е първата година от 2021 г., в която оборотът на електронната търговия нараства след отчитането на по-високите цени, които накараха потребителите да купуват по-малко и да залагат на по-евтини стоки.
"Не сме се върнали до нивата на потребителското доверие отпреди инфлационната криза, но не сме далече", коментира Антон Делбаре, главен икономист в асоциацията за търговия на дребно EuroCommerce, която публикува доклада. "Ние достигаме ново нормално, което е малко по-песимистично от старото нормално."