Онлайн пазаруването в ЕС продължава да се разширява, но България остава на последна позиция, според последното годишно проучване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от отделните лица, съобщава европейска официална статистика Евростат.
През 2024 г. 77% от интернет потребителите са закупили или поръчали стоки или услуги за лична употреба онлайн през предходните 12 месеца, което се увеличава от 59% през 2014 г., отбелязвайки ръст от 17 процентни пункта.
Най-високият процент потребители на интернет, които са правили онлайн покупки през 2024 г., е в Ирландия (96%), Холандия (94%) и Дания (91%). Обратно, България има най-нисък дял от 57%, следвана от Италия и Румъния, и двете с 60%.
От 2014 г. до 2024 г. значителен растеж се наблюдава в Румъния (+43 п.п., от 17% до 60%), Унгария (+37 п.п., 42% до 79%) и Литва (+36 п.п., 36% до 72%).
Най-често купуваните стоки онлайн през 2024 г. са били дрехи (включително спортни), обувки и аксесоари, като 45% от хората са направили тези покупки през предходните 3 месеца. Те са последвани от доставки на храна от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (21%), козметика и уелнес продукти (20%) и мебели и аксесоари за дома или градински артикули (19%). Следват спортно оборудване (с изключение на спортно облекло), печатни книги, списания, вестници и здравословни добавки като витамини (с изключение на подновяването на онлайн рецепта), всеки с дял от 16%.