Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение за обявените от тях летни намаления на цените.
Проверяват се най-вече търговията с дрехи и обувки. Времето е избрано неслучайно, защото към края на лятото се правят много намаления на летни стоки, обясни пред БНР-Радио София Христо Трендафилов, директор на Дирекция "Защита на потребителите при продажби от разстояние" в КЗП.
Досега е установено, че при до 98% от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите.
Всички установени нарушители ще бъдат санкционирани, отбеляза Трендафилов.
Важно е как е показано намалението и да има срок, в който то важи.
А той може да бъде не по-малко от 1 ден и не повече от 1 месец.
Старата цена, спрямо която е направено намалението, трябва да е била валидна месец назад.
В КЗП потребителите най-често сигнализират за невърнати пари при развален договор за продажба. Това става най-често с непроверени от купувачите търговци, които се оказват некоректни.
Проверки ще се правят и извън кампанията, допълни Трендафилов.
Предстои фокус да бъдат стоките за началото на учебната година, както и дали се продават онлайн лекарства по лекарско предписание.