Опашки и изнервени граждани в Националната агенция по приходите в Пловдив
80% от чакащите на опашките са безработни хора, които не са подали въведената още през 2010 година декларация, с която декларират, че сами се осигуряват здарвно. Тъй като сега без тази декларация
те се оказват извън здравната система и бързат да я подадат, съобщава bTV.
Друга част от хората пък заявяват, че искат парите, които внасят да отиват за здравни вноски, а не за покриване на задълженията им.
„Много опашки, много чакане, отнема цял работен ден”, посочва един от чакащите. Друг допълва, че за около 40 минути се е оправил със всичко.
Хората проверяват здравноосигурителния си статус заради промени след 1 януари 2013 г. Част от хората се отказваха да чакат след като разбираха ,че пред тях има още над двайсет души на опашка. А всъщност хората могат да си спестят губенето на време. Справки се правят и на телефоните на НАП
„Ако са сигурни, че добре са попълнили декларацията,могат да я пуснат по пощата ,добре опликовена с обратна разписка на адреса на НАП Пловдив”, обясни Божана Илиева, говорител НАП Пловдив.
В този случай данъчните съветват да се впише и телефон за обратна връзка.