Хората, набиращи номера на горещата телефонна линия, най-често се оплакват от неспазване на трудовото законодателство
Социалното министерство пуска телефон, на който може да се оплакваме от некоректни работодателите, както и да получаваме информация за помощи, осигуровки и пенсии. На телефон 0800 88 001 всеки гражданин може да подаде сигнал от 8 до 20 часа, като линията е безплатна.
Сигналите се приемат от експерти на министерството, които могат веднага да реагират и да консултират обаждащите се. Всеки от операторите в кол центъра получава средно по 250-300 обаждания на ден с различни казуси.
Хората, набиращи номера на горещата телефонна линия, най-често се оплакват от неспазване на трудовото законодателство и от липсата на информация във връзка с някои задължения на работодателя. Социалният министър Тотю Младенов обясни, че сигналите се обработват и се изпращат на компетентните институции, в случая на ГИТ, за да може да направи веднага проверка и да се предприемат съответните действия.
Ако решите да се жалвате от работодателя си, но се страхувате от уволнение, може да останете анонимен. Обажданията, постъпили след края на работното време центъра, се записват и прослушват на следващия работен ден.