Недоволството е свързано основно с отказа на компаниите да изплащат щети по "Гражданска отговорност" и "Автокаско"
Потребителите все по-често се оплакват от застрахователни компании, като в същото време недоволството им от услугите на частните пенсионни компании намаляват. Това беше посочено в отчета на Комисията за финансов надзор пред парламентарната икономическа комисия в сряда.
Недоволството е свързано основно с отказа на компаниите да изплащат щети по "Гражданска отговорност" и "Автокаско".
Отчетът на комисията показва, че жалбите през 2011 г. са намалели до нивата си от 2008-2009 г. Оплакванията от пенсионните компании са намалели за година от 513 на 333, със 140 е намалял и броят на жалбите в застраховането, почти двойно са паднали и оплакванията към инвестиционния надзор.
Заместник-председателят на комисията Ангел Джалъзов посочи, че по "Гражданска отговорност" оплакванията пристигат от чуждите бюра на системата "Зелена карта", което значи, че проблемът е при плащането на искове за катастрофи, станали в чужбина, при които са виновни български шофьори.
Жалбите по "Гражданска отговорност" - заемат 20% от всички, свързани със застрахователна дейност.
Джалъзов обясни, че щом пристигне подобен сигнал в комисията, веднага се прави проверка. Не стана известно колко от жалбите са основателни и след намеса на надзора се е стигнало до плащане на обезщетения. Над 30 на сто са тези по "Каско" - обичайно те също са за отказ да се плати обезщетение, има и от клиенти, които са недоволни от размера му. Близо 10 на сто от подадените към надзора оплаквания са за несъгласие с изплатени суми по полици "Живот".
При пенсионното осигуряване повече от половината потребители имат забележки за процеса на смяна на фонд. Става въпрос за искания процедурата да бъде прекратена, което може да се дължи на две причини – след подаване на молба осигуреният се е отказал от решението си, или е разбрал, че някой е подал молбата от негово име, но без съгласието му.