Нито една дама не е избрала Лада, Mercedes или BMW
Анализаторите от руската агенция "Автостат" и автомобилният портал Drom.ru публикуваха за днешния международен празник на жените резултати от онлайн-допитване сред 10 хил. респонденти
за това кой е "най-женският автомобил".
Участниците трябвало да оценят кои автомобилни марки съответстват на понятието "женски бранд". На респондентите били предложени 32 марки сред най-продаваните на руския пазар.
Според допитването, най-женска е френската марка Peugeot. Лъвчето е избрано от 62,2% от респондентите. Второто място заема още един "французин" – Citroen, посочен от 57,8%. В Топ-3 влиза още
германският Opel (42,9%).
Показателите на останалите марки остават под 40%-ната граница на предпочитанието. Повече от обяснимо е защо не са посочени автомобили от марките Mercedes, BMW, които по традиция минават за мъжки.
Също любопитно е, че сред най-предпочитаните от дамите в Русия няма нито една "Лада".
Топ-20 на "женските" марки
Peugeot (62,2%)
Citroen (57,8%)
Opel (42,9%)
Suzuki (38,2%)
Chery (35,5%)
Kia (34,0%)
Hyundai (32,1%)
Daewoo (32,0%)
Renault (29,7%)
Mazda (27,9%)
Geely (27,2%)
Lifan (25,7%)
Nissan (25,4%)
Datsun (24,7%)
Skoda (24,5%)
Toyota (23,8%)
Lexus (23,6%)
Volvo (22,4%)
Volkswagen (21,6%)
Chevrolet (20,2%)
Миналата година агенцията проведе проучване за любимия цвят на автомобила сред руските жени-шофьори. Оказва се, че нежният пол съвсем не се прехласва по цветове от сорта на розово, небесно
синьо или оранжево, например. Фаворит сред автоцветовете за рускините се оказал черният.