Тя осигурява автоматично набиране на 112 от колата при катастрофа
Системата eCall в България ще заработи пилотно от януари 2015 г., съобщиха от Дирекция "Национална система 112” – МВР.
Системата в превозното средство в случай на катастрофа осигурява автоматично набиране на европейския номер за спешни повиквания 112 и предава информация за местоположението и техническите данни на
автомобила. Това позволява бърза намеса на службите за спешно реагиране дори и в случаи, при които пътниците не са в състояние да говорят. Освен това, системата позволява и ръчно набиране от
превозното средство.
Услугата eCall е безплатна и ще бъде задължителна в Европейския съюз от 1 октомври 2015 г., припомня бТВ.
На международна конференция в Букурещ бяха представени резултатите от изпълнението на общоевропейската система за аварийно обслужване в превозното средство.
Дискутирани теми бяха прилагането на eCall в пилотните проекти, европейските стандарти, оперативната съвместимост между оборудването на системата и инсталирането й в превозните средства.
"Въпреки че всички нови пътнически автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат оборудвани със системата от 2015 г., нейното развитие не трябва да спира на това ниво", призова по време на
конференцията главният мениджър и координатор на проекта Анди Рук. "eCall трябва постоянно да се адаптира към новите технологии и към нуждите на населението, за да се спаси човешки живот, като
същевременно се запазва поверителността и защитата на личните данни".
В конференцията участваха повече от 200 делегати от службите за спешно реагиране, индустрията, мобилни оператори, органи по стандартизация и други от над 40 страни в Европа, Северна Америка и Азия,
представители от ЕП и ЕК.