В подготвяните условия за концесия на летище "София" от кандидатите ще се изисква по-голямата част от концесионната такса за 35-годишен период да бъде платена авансово
Целта е бързо да могат да се погасят дълговете на БДЖ. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той допълни, че това е особено важно, тъй като кредиторите на холдинга вече не са склонни на никакви отстъпки и предоговаряне на дълговете.
В момента няма финанолни анализи, които са сочат каква концесионната такса ще се иска, но се смята, че ще може да се получи достатъчно, за да се покрият въпросните задължения. Московски уточни, че все пак се разчита да има повече кандидати и те да се конкурират.
В края на октомври се разбра, че кредиторите на холдинг "Български държавни железници" по втория по-голям облигационен заем са предупредили в писмо премиера Бойко Борисов, че ще започнат процедура срещу България заради просрочени 145 млн. лв. Облигационният заем за общо 120 млн. евро беше отпуснат на железниците през 2007 г. за покриване на стари задължения. Преди години обаче БДЖ започна да изпитва затруднения с плащането на задълженията, често пропускаше вноски и към момента дължи 145 млн. лв.
Московски съобщи още, че към края на август печалбата на столичното летище е близо 34 млн. лв., което е с 1.2 млн. лв. над резултата за осемте месеца на миналата година. Приходите до края на август са 75 млн. лв.
В края на октомври министърът на финансите Владислав Горанов каза, че в държавния бюджет за 2016 година е заложен приход 600 млн. лева от концесионна такса за летище "София".