Сред предложенията е и да отпадне определянето на броя таксита, които могат да извършват дейност на територията на дадена община
Комисията за защита на конкуренцията потвърди становището си, че не подкрепя въвеждането на каквато и да е форма на ценова регулация по отношение на таксиметровите услуги.
Според промени от месец юли 2014 г. на Закона за автомобилните превози общинските съвети могат да определят минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по тарифа на съответната община, като цените не могат да превишават максималната цена за един километър пробег по съответната тарифа.
От КЗК смятат, че с предоставянето на това правомощие на общинските съвети се премахват най-важните параметри на конкурентния процес на съответния пазар и се достига до положение, при което моделът на конкуренцията е почти напълно заменен от държавна регулация на стопанската дейност на таксиметровите превозвачи. При изготвяне на становището си КЗК се опира на опита на останалите страни членки на ЕС.
Минималните цени увреждат по непосредствен начин и потребителите, тъй като изземват по непазарен начин определен дял от ползите, които биха произтекли за тях от наличието на ефективна ценова конкуренция на пазара, се казва в решението на антимонополната комисия.
Негативният за конкуренцията ефект от въвеждането на минимални и максимални цени на таксиметровата услуга е допълнително засилен от въведеното правомощие общинските съвети да определят максималния брой на такситата, които могат да извършват дейност на територията на общината. Според Комисията тази стъпка поставя бариера за навлизане на нови участници и намалява стимулите на предприятията да се конкурират ефективно помежду си, като създава условия за сключване на забранени споразумения. Видно от получените становища, въведеният лимит на броя на такситата не е довел до преодоляване на съществуващите проблеми на пазара на таксиметров превоз на пътници.
КЗК да се предприемат мерки за премахнване на възможността за определяне на минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници. Също така се предлага да се премахне въведената санкция за извършване на таксиметров превоз на пътници над определената от съответния общински съвет максимална цена, както и да се премахне възможността за определяне на максималния брой таксита, които могат да извършват дейност на територията на дадена община.