Потребителите плащат от ежедневни дребни разходи, включително за кафе, до по-големи сметки за подаръци, техника или обзавеждане
Предпазна маска и телефон – това може да е всичко необходимо, което да вземете с вас, ако тръгвате на обиколка за коледни подаръци. Все повече българи избират да плащат за различни стоки и услуги
само чрез мобилното си устройство, заради лесната регистрация на дигитален портфейл, удобството при плащане и сигурността на трансакциите.
20% ръст на плащанията с дигитални портфейли отчете Райфайзенбанк през месец октомври тази година. Банката предложи първа на българския пазар мобилни плащания за всички свои картодържатели и за
операционни системи Android и iOS.
"Технологиите разнообразяват по все по-вълнуващ начин ежедневието ни и намаляват стреса от пазаруването, като по този начин ни позволяват да се фокусираме върху стойностните неща в живота. Или с
други думи, докато плащаме дигитално и безконтактно, можем да чувстваме света около себе си реално. Все повече хора приемат за ежедневие иновациите в банкирането и постоянно се възползват от
предимствата им", казва Мариела Атанасова, Директор "Индивидуално банкиране" в Райфайзенбанк.
Въпреки че най-възрастният потребител е на 95 г., дигиталните портфейли са предпочитани предимно от младите хора във възрастовата група 24-45 г. (64%). Всеки четвърти, който използва дигитални
портфейли, прави по над 20 трансакции на месец. Най-често плащанията се правят в супермаркети за ежедневни покупки (41%). Моловете в големите градове, както и бензиностанциите и аптеките в цялата
страна са сред другите обичайни места за плащане с дигитален портфейл.