Тези изчисления са на база среден размер на данъка между 500 и 600 лв., при 23 хил. жълти коли, работещи в страната
15 млн. лв. годишно са планираните приходи от данъка за такситата. Това съобщи Людмила Петкова, шеф на Дирекция "Данъчна политика" в Министерството на финансите при приемането на второ четене на промени в Закона за местните данъци и такси в парламентарната бюджетна комисия, предаде в. Монитор.
Тези изчисления са на база среден размер на данъка между 500 и 600 лв., при 23 хил. жълти коли, работещи в страната. Данните сочат още, че минималната сума, която ще влезе в хазната, е 7 млн. лв.,
при най-ниската възможна ставка от 300 лв. За сравнение в периода от 2011 година до 2015 година постъпленията в бюджета от таксиметров превоз са 1,2 млн. лв. годишно. "Проблемът с приходите е много
голям", посочи още Петкова. И допълни, че няма бранш, който да внася толкова малко данъци.
Според приетия регламент данъкът, който ще плащат таксиджиите, е между 300 и 1000 лв. Ставките ще бъдат определени от общинските съвети до края на януари догодина.
До края на септември 2016 година министърът на финансите трябва да определи образец на данъчната декларация. Налогът ще трябва да се плаща до 30 април всяка година по сметката на общината, която е
издала лиценза за превоз.
В момента таксиджиите плащат данък печалба, както и такса към общината, която за София е в размер на 50 лева годишно.
Освен промяна на таксата според новите правила при издаването на разрешителното за таксиметров превоз ще се вписват имената на водачите, които ще използват дадената кола, като то няма да се
преотстъпва. Така ще се спре възможността за предоставянето наа автомобила за използване от други водачи.
Измененията налагат още водачите на жълти коли да се водят на отчет в общините. В списъци трябва да са посочени както лицата, които работят по договор с лицензираната фирма, така и тези, извършващи
превоз за собствена сметка от името на превозвач. Предвижда се те да се публикуват както на сайтовете на общините, така и на ИА "Автомобилна администрация", за да са обществено достъпни.
Проблем в сектора остава събирането на ДДС. Причината е, че превозвачи могат да се прелицензират преди да са достигнали оборот от 50 хил., лева, който е минималният нужен за подобно облагане.
Очаква се и подмяна на касовите апарати в такситата. В момента фискалните устройства в колите не могат да се свържат с Националната агенция за приходите. Задължителната подмяна на устройствата се
предвижда и от европейски регламент, който предстои да влезе в сила. Засега обаче не ясно в какви срокове ще стане както приемането на регламента, така и задължителната смяна на касови
апарати.
По-рано днес близо 200 таксита от Пловдив се събраха край Гребната база, за да изразят недоволството си от готвените промени в Закона за местните данъци и такси. На събирането край стадион
"Пловдив” шофьорите поканиха депутати, за да получат информация от тях какъв точно ще е новият данък.