Списъкът с автомобилните производители, чиито коли отделят повече вредни газове от позволеното, нарасна с още 4 фирми, показват тестове, извършени от Emissions Analytics
"Проблемът е систематичен", коментира изпълнителният директор Ник Молдън.
Дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" замърсяват много повече в реални условия, отколкото по време на тестовете, гласят изследванията на Emissions Analytics. Миналата седмица в. Guardian съобщи, че това се отнася и за "Рено", "Нисан", "Хюндай", "Ситроен", "Фиат", "Волво" и "Джип".
Всички дизелови автомобили, които нарушават правилата, са преминали европейските тестове. Колите обаче са били създадени така, че да се справят по-добре в лабораторни условия, отколкото на пътя. Няма доказателства в тях да има устройства, подобни на тези, поставени в автомобилите на "Фолксваген", които изкуствено снижават емисиите по време на проби.
Изследванията показват, че дизелови модели на "Мерцедес-Бенц" произвеждат 5 пъти повече вредни емисии от позволеното. Говорител на фирмата заяви: "След като условията за шофиране в реалността не са същите както тези в лабораторията, цифрите може да се различават от приетите стандарти."
Коли на "Хонда" отделят между 2.6 и 6 пъти повече газове, компанията твърди, че тества машините по европейските правила. Между 1.6 и 3.6 пъти надвишават лимита емисиите на автомобили на "Мазда", говорител на фирмата увери, че тя "работи усилено, за да гарантира, че всеки двигател напълно съответства на регулациите".
"Мицубиши" нарушава правилата с между 1.5 и 3.4 пъти по-високи емисии, а фирмата твърди, че тестовете не са били създадени с мисълта да имитират напълно шофирането в реални условия. Данните, видени от Guardian, показват, че модели на "Ситроен", "Волксваген" и "Ауди" също отделят повече вредни газове при действително шофьиране, отколкото в лабораториите.