Една от последиците от атаките е, че приходите от Суецкия канал на Египет са спаднали с 40% от началото на годината в сравнение с 2023 г.
Продължават да растат застрахователните премии за военни рискове при превози през Червено море
Една от последиците от атаките е, че приходите от Суецкия канал на Египет са спаднали с 40% от началото на годината в сравнение с 2023 г.
Застрахователните премии за военни рискове при превози през Червено море бележат нов ръст след последните атаки срещу търговски кораби от страна на хутите в Йемен, както и заради очакванията, че
кораби с връзка с Обединеното кралство или САЩ са мишена на нападенията, съобщи Ройтерс, позовавайки се на застрахователни източници.
Бунтовническата военна групировка извърши множество атаки срещу кораби в Червено море от ноември насам и планира да разшири целите си, като включи на прицел и американски кораби, каза официален
представител на хутите на 15 януари.
Източници от застрахователната индустрия коментират, че премиите за военен риск са се повишили до около 1% от стойността на кораб в сравнение с около 0,7% миналата седмица, когато застрахователите
прилагаха различни отстъпки. Очакванията са тарифите да продължат да растат.
Дори преди неотдавнашните атаки на хутите, лондонският застрахователен пазар посочи южната част на Червено море сред своите високорискови зони и поиска корабите да уведомяват своите застрахователи,
когато плават през такива зони, за да плащат допълнителна премия, която до началото на този месец обикновено беше за седемдневен период на покритие.
Мънро Андерсън, ръководител на операциите по морски военни рискове и специалист по застраховане във Vessel Protect, който е част от Pen Underwriting, каза пред Ройтерс, че след морските и
въздушните удари в Йемен сега се смята, че в допълнение към свързаните с Израел кораби, има повишена заплаха за кораби, свързани с Обединеното кралство, САЩ, включително под зависими флагове, както
и тези, свързани с Австралия, Холандия, Бахрейн и Канада. "Корабособствениците и чартьорите трябва да знаят, че пренасочването около Африка е по-рентабилно от поемането на комбинираните разходи за
транзитни такси през Суецкия канал и застрахователни премии", казаха от брокера Clarksons Securities в бележка тази седмица. Това е извън допълнителните разходи за гориво за корабоплаването около
нос Добра надежда.
Една от последиците от атаките е, че приходите от Суецкия канал на Египет са спаднали с 40% от началото на годината в сравнение с 2023 г., каза ръководителят на Canal Authority Осама Раби.