Компаниите подробно обясняват реда за завеждане на щета
Обратите на времето изненадаха моя съседка, излязла тази сутрин с колата си, която въпреки рехавия трафик беше попаднала в ПТП. Звънна ми притеснена да пита какво да прави и дали застрахователя й ще й обърне внимание. От началото на извънредното положение всички компании обявиха променят ли режимите си и как за приемането на претенции, но не всеки, попаднал в застрахователно събитие, знае какво да прави в такъв стресов момент. Ето защо тук посочваме начините за връзка със застрахователите при ПТП.
"ОЗК-Застраховане"
Компанията беше една от първите, които обявиха мерки за намаляване физическия контакт с клиенти заради заразата.
Дружеството преустанови външните огледи, като ги замени с ясни и точни указания:
- да се изготви претенция/становище от страна на потърпевш/доверен сервиз/упълномощено лице, за допълнителен детайл, обект и/или друг;
- да се приложи снимков материал на уврежданията – в общ план и в детайл;
- да се приеме претенцията/становище за проверка и потвърждаване;
- да се изпращат указанията с оглед на това масово да се завеждат щети само по мейл.
При настъпили събития по застраховки "Каско на ППС" и "Гражданска отговорност на автомобилиста" клиентите трябва да изпратят уведомление на е-мейл: [email protected]. Правят снимки на събитието и на
щетите, но не ги прилагат в уведомлението, а ги запазват като доказателствен материал, който ще бъде поискан впоследствие. Ако е нужно заявяване на първичен и/или последващ оглед и посещаване на
място на адрес, исканията се пращат на: [email protected]. След като застрахователят получи уведомлението, регистрира преписката и издава номер; дава инструкции за изпълнение за намаляване и/или
ограничаване на вредите, както и указания за комплектуване на преписката. Клиентите трябва да посочат е-mail адрес и телефон за връзка. Цялата събрана документация, както и направените снимки, се
пращат еднократно при приключване на преписката.
"Евроинс"
Няма промяна в режима на предявяване на претенции по застраховки "Гражданска отговорност на автомобилистите" и "Каско на МПС", обявиха от дружеството. Редът за предявяване на претенции остава
същият за момента. Удължава се срокът за предявяване на застрахователни претенции в рамките на един месец след отмяна на извънредното положение, с изключение на рисковете "Кражба",
"Грабеж" и "Пожар", за които важат сроковете за уведомяване съобразно общите условия по застраховките. Онлайн се завеждат само щети по имущество, за което има платформа в интернет страницата на
дружеството, а тя се актуализира своевременно.
"Булстрад Виена Иншурънс Груп"
Компанията е организирала непрекъсваем процес на работа на всички свои звена. От дружеството посочват, че се удължава срокът за завеждане на щета в рамките на един месец, след отмяна на
извънредното положение, с изключение на рисковете "Кражба", "Грабеж" и "Пожар", за които важат сроковете за уведомяване съобразно общите условия по застраховките. Ликвидационните центрове работят с
обичайното си работно време (при условия на ограничен личен контакт) за обслужване на щети. Не се предвижда дистанционно завеждане на щета с приложен снимков материал.
"Армеец"
Компанията временно приема снимков материал при дистанционно постъпили заявления за щета по автомобилни застраховки "Каско" и "Гражданска отговорност". Заснемането се извършва при добра осветеност
и видимост, като застрахованият обект трябва да е в задоволително чист външен вид. Всички панорамни снимки се правят на нивото на средната линия на автомобила, като се изготвя достатъчен брой
снимков материал в общ план за увреденото превозно средство и в по-близък план на увредените детайли, който дава максимално пълна представа за състоянието и вида на уврежданията. Заявления със
снимки се изпращат на електронен адрес: [email protected]. Компанията си запазва правото да изиска извършването на контролен оглед от представител на застрахователя, преди възстановяването на
МПС. За одобрението на приложените документи, снимков материал и приемането на претенцията застрахователят праща обратна кореспонденция.
ДЗИ
Още един застраховател въведе процес на дистанционно обслужване на щети по автомобилните си застраховки. ДЗИ информира, че клиентите по "КАСКО+" и "Гражданска
отговорност" могат да уведомяват за настъпило застрахователно събитие за щета и тя да бъде обработена, без да се налага да посещава физически офис на компанията. Срокът за деклариране и завеждане
на застрахователни претенции по застраховки "Каско +" е удължен на 1 месец от датата на настъпване на застрахователното събитие.
За застрахователни събития по застраховки "Каско +" е препоръчително заявлението за щета да се подава онлайн на https://e.dzi.bg/shteti или на телефонен номер 0700 16 166.
За клиентите със застраховки по "Каско+", подали своето уведомление за застрахователно събитие онлайн на https://e.dzi.bg/shteti или на телефонен номер 0700 16 166, се предлага процес на
дистанционно обслужване, което дава възможност на клиента да предостави снимки и документи установяващи уврежданията изцяло дигитално, без да посещава офис на компанията.
Обхватът на дистанционното обслужване на щети по застраховка "Каско+" включва регистрация на претенция за всички рискове по застраховката, без рисковете Кражба, Пожар и Злоумишлени действия на
трети лица, за които клиентът следва да посети и подаде писмено уведомление в офис на ДЗИ. В случай, че събитието изрично налага посещението на център за обслужване на щети, ДЗИ гарантира, че
същите продължават да работят със стандартно работно време и при спазване на всички въведени санитарни изисквания и мерки, изцяло съобразени със здравните препоръки и международни практики.
"Лев инс"
Застрахователна компания "Лев Инс" стартира мобилно приложение за онлайн заявяване на претенция по застраховка Каско. Услугата е предназначена за улеснение на клиентите при огледа по щета.
Интуитивният интерфейс води потребителя при в няколко стъпки с указания и предварително подготвени шаблони.
За да ползва приложението, клиентът трябва да се свърже с колцентъра на денонощнен безплатен телефон 0800 15 333, където да информира за настъпило събитие. Операторите записват необходимите данни
за започване на процедурата и изпращат SMS с линк на смарт телефон, с който да бъде направен огледът на увредения автомобил. Изпратеният линк е валиден в рамките на 24 часа. След получаване на SMS
клиентът избира посочения линк и стартира приложението на своето смарт устройство. Остава само да следва стъпките, за да извърши огледа на щетата си. В случай на трудност, на всяка стъпка може да
позвъни на горещата линия за съдействие. Веднъж изпратен огледът по щета, не може да бъде направен отново.
В рамките на 24 часа от приключване на огледа (или първият работен ден), експерт на Лев Инс се свързва с клиента за одобрение и уточняване на следващите стъпки от процеса по движение на
щетата.
"Дженерали"
При щети по застраховки "Гражданска отговорност" и "Каско на МПС" се попълва формуляр "Искане за оценка", който се праща на компанията по мейл или по куриер. При пратен е-мейл за регистриране на
преписка от дружеството пращат допълнителна информация на посочената електронна поща. При пращане по куриер клиентът трябва да посочи е-mail адрес и телефон за връзка за по-лесна комуникация.
От дружеството молят клиентите да НЕ пращат и прилагат снимки, документи или други файлове, когато уведомяват за събитие с писмо по електронната поща. Дружеството издава номер на преписка до 3
работни дни.
ЗАД "Булстрад Виена Иншурънс Груп" също ще приема на своя сайт електронно уведомления за щети по застраховка "Каско на МПС" за всички покрити рискове, с изключение на:
"кражба (грабеж)", "пожар" и "експлозия".
С новата мярка застрахователят цели да облекчи процедурата по завеждане на застрахователни претенции, като се свежда до минимум необходимостта от попълване на документи и времето за престой в
ликвидационните центрове на компанията. Поради това задължително изискване за ползване на услугата е клиентът да предостави електронен адрес за обратна връзка с компанията и да декларира, че на
този адрес ще получава съобщения във връзка със застрахователните си договори.
При успешно подаване на онлайн формата заявителят ще получи автоматично генерирано съобщение с копие на подаденото уведомление. С отделен имейл екипът на компанията ще информира заявителя дали
подаденото уведомление е коректно. Ако има пропуски, ще бъдат изпратени указания за тяхното отстраняване. Ако всички реквизити са попълнени правилно, заявителят ще получи входящ номер и
номер на регистрираната претенция в информационната система на компанията, както и указания относно по-нататъшната обработка на щетата. Според сроковете, предвидени в общите условия по застраховки
Каско на МПС и указанията, дадени от застрахователя, клиентът ще трябва да посети ликвидационен център за документално комплектоване на претенцията и извършване на оглед и описване на повредите на
застрахованото МПС.
В условията на извънредно положение заради COVIS-19 ИНСМАРКЕТ ще съдейства на своите читатели по всякакви въпроси, свързани със застраховането. Вашите запитвания може да пращате на e-мейл: [email protected]. Бъдете здрави и спазвайте социална, а не емоционална дистанция!