Генеративният AI променя формата на застраховането чрез подобряване на анализа на риска, ценообразуването и взаимодействието с клиентите
Размерът на генеративния изкуствен интелект на застрахователния пазар ще нарасне от $346,3 млн. до $5,54 млрд. до 2032 г. и ще се увеличи с 32,9% през следващото десетилетие, сочи доклад на
Beinsure Generative AI in Insurance Market. Застрахователният пазар претърпява значителна трансформация благодарение на
експоненциалния растеж на технологиите за генеративен изкуствен интелект. Доставчиците на застрахователни услуги използват AI, за да рационализират своите операции, да подобрят моделите за оценка
на риска и да осигурят персонализирано изживяване на клиентите. Революционните възможности на генеративния изкуствен интелект, който генерира нова и ценна информация, са готови да трансформират
този индустриален сектор. Разширяването на пазара на генеративен изкуствен интелект в застрахователната индустрия до голяма степен може да се отдаде на значителното му въздействие върху
оперативната ефективност. Застрахователите все повече използват AI алгоритми за рационализиране на критични процеси като обработка на искове, застраховане и администриране на полици. Чрез
автоматизирането на тези задачи с изкуствен интелект, генеративният AI играе критична роля за повишаване на оперативната ефективност. Освен това способността на генеративния AI да генерира свежи
данни позволява на застрахователите да вземат по-бързи, по-информирани решения, намалявайки необходимостта от ръчна намеса и в крайна сметка подобрявайки цялостната оперативна ефективност.
Генеративният AI променя формата на застраховането чрез подобряване на анализа на риска, ценообразуването и взаимодействието с клиентите. Той използва исторически данни, за да подобри точността на
ценообразуването и да оптимизира стратегиите за управление на риска.
Чрез идентифициране на модели за откриването на измами генеративният изкуствен интелект позволява точна оценка на риска чрез симулационни модели. Той също така използва данни за клиенти, за да
предостави персонализирани препоръки и оферти, повишавайки удовлетворението. Тази трансформираща технология насърчава производителността и ориентираността към клиента в застрахователната индустрия.