Бъдещето на компаниите ще се определя и от социалната им отговорност
След пандемията от COVID-19 репутацията ще стане още по-важна за компаниите от когато и да било и всякакви проблеми, свързани с доверието, ще трябва да бъдат решавани своевременно с подробни
причинно-следствени обяснения и внимателно управление на репутационния риск. Това сочат изводите от нов отчет, изготвен съвместно от компаниите RIMS, Airmic и RepTrak, който засяга почти всички
сфери на икономическия живот. "Компаниите са изправени пред всевъзможни проблеми, свързани пандемията COVID-19 и се сблъскват с все по-взаимосвързани и сложни рискове. В тази светлина
репутационният риск придобива още по-голямо значение", се казва в доклада. Бъдещето на компаниите ще се определя не само от това дали те ще успеят да запазят финансова и оперативна устойчивост по
време на тази криза, но и какво са постигнали в сферата на социалната отговорност, посочват анализаторите. Те предупреждават компаниите да не загубят и тази нишка на развитие, влагайки усилия за
запазване на клиенти и пазари, развитие на портфолио и ускорено внедряване на цифрови бизнес модели. Натискът на COVID-19, заедно с другите предизвикателства, може да доведе дотам, че
нематериалните активи, такива като репутацията, например, да останат на заден план, а някои дори да отпаднат от системите за управление на риска. Ето защо компаниите много внимателно трябва да
балансират приоритетите си, поддържайки и защитавайки както бизнеса, така и клиентите и служителите си. "Поддържането на положителна репутация след COVID-19 зависи не само от способностите на една
компания ефективно да управлява рисковете от оперативна гледна точка, но и да демонстрира социална цел и нейното постигане", се казва още в доклада.
Изследването за ефективното управление на репутационния риск е проведено сред 40 лидери по управление на риска в САЩ и Европа и включва изводи на водещи учени и мнения на бизнес лидери от различни
икономически сектори.