Трябва да бъдат използвани всички възможности: автоматизация, продажби, преструктуриране и аутсорсинг
Настоящата световна пандемия ще укори процеса на трансформация на глобалната пре/застрахователна индустрия, обявиха анализатори на EY. Те смятат, че COVID-19 е възможност за индустрията да отговори
на новите социални реалности и изискванията на пазара. В новия отчет на EY се казва още, че пре/застрахователните мениджъри трябва да мислят по-творчески, за да възстановят положителната динамика
на пазара. Това включва неизбежното преминаване към цифровите възможности, с акцент на променящите се изисквания на клиентите и по-голяма гъвкавост в стратегиите и операциите.
В тези сложни условия EY обаче предупреждава, че най-големите възможности се преплитат тясно и най-значителните рискове, което налага нови стратегии и подходи към трансформацията.
Застрахователите и презастрахователите са призвани да развиват инициативи, които ще ги направят по-гъвкави, както и да предоставят на клиентите повече услуги. Това ще оптимизира бизнес структурата,
ще доведе до по-добри резултати и ще намали ненужните разходи. Фокусът в тези нови условия трябва да бъде върху изискванията и нуждите на клиентите и пазара.
EY счита, че презастрахователите трябва да се съсредоточат върху създаването на стойност за сметка на оптимизиране управлението на загубите и разпределението на капитала в светлината на
значителните загуби, понесени заради пандемията. Сериозният икономически натиск, ниските процентни ставки и огромното натоварване на капиталовите резерви и ликвидността изправят пред труден избор.
Затова пред бизнеса трябва да бъдат представени всички възможности: автоматизация, продажби, преструктуриране и аутсорсинг, посочват още анализаторите.