Кметът на София Йорданка Фандъкова отговори задочно на обвиненията на областния управител Росен Миланов, че принципът на синята зона в столицата е незаконен пред журналисти днес
"Единствената институция, която може да каже дали нещо е законно или незаконно, е съдът, и в никакъв случай не е някой от нас. Няма решение на съда, както знаем, нещо повече - в миналото имаше решение в обратната насока, така че аз не бих искала да влизам в спор с областния управител и се надявам и той да не го прави по този начин, защото това създава излишно напрежение".
Така кметът на София Йорданка Фандъкова отговори задочно пред журналисти днес на обвиненията на областния управител Росен Миланов, че принципът на синята зона в столицата е незаконен.
"Виждаме ефекта от синята зона, след като беше въведена - виждаме, че специално в историческия център на града намаляха трайно с около 20% автомобилите, които паркират и човек, може да намери място за два часа, докато свърши своята работа. Това са и усилия за подобряване на атмосферата в града и въздуха", коментира Фандъкова. "Това са европейски практики и ние продължаваме да работим по тях. Разбира се, ако има нарушения чисто процедурно и съдът каже това, изцяло ще се съобразим. В момента обаче нямаме такава тема. Това че организация на БСП е излязла преди няколко дни и отново е подгряла тема, която е стара - това си е техен проблем", допълни тя.
По другото обвивение на Миланов - че постъпленията от синята зона отиват директно в Центъра за градска мобилност, Фандъкова обясни, че след като се покрият всички разходи, останалите средства се инвестират в градския транспорт, тъй като целта е повече хора да ползват него, а не колите си. През тази година например се очакват 50 нови тролеи и 126 нови автобуси за столицата. Продължава и изграждането на метрото, както и ремонтът на трамвайната линия на бул. "България". Освен това отчетност за разходването на парите се прави всяка година и тя е обществено достъпна, допълни кметът.
"За съжаление, градският транспорт има финансови проблеми, затова и средствата, които идват от Синята зона отиват за подкрепата му, за да може вече пет години да не се покачва цената на билетите. В най-тежката криза, не си позволихме да го направим. Това доведе и до последици за градския транспорт", коментира още кметът.
Планове за увеличаване на цената на билетите в градския транспорт не е имало, уточни още тя. "Плановете бяха за нова тарифна политика, която се изготвя от центъра за Градска мобилност при категоричната задача да бъдат запазени цените на картите, защото искаме да стимулираме редовните пътници-платци и да не става така, че нередовните пътници да пътуват за сметка на хората, които иначе си плащат", заяви още тя.