17 Юни 2024, 11:38 Днес (1) | Вчера (0)

Пет SEO съвета за излизане на по-предни позиции в онлайн търсачките

21 Ноември 2017 16:25 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 ноември 2017, 15:38

Днес значението на оптимизацията вече е толкова голямо, че дори една компания да я пренебрегне и да не влага усилия в нея, най-вероятно дейността й ще бъде зависима от този фактор

През последните години оптимизацията за интернет търсачки (т.нар. SEO – Search Engine Optimiztion) се наложи като ключов маркетингов инструмент и днес тя може в голяма степен да определи какво ще е бъдещето на дадена компания. Преди да разкажем как се прави качествена оптимизация, обаче нека първо да отговорим на въпроса какво представлява този термин.

Какво все пак е SEO?

Терминът "оптимизация за търсещи машини" обхваща множество инструменти, които спомагат даден уебсайт да се позиционира на по-предни места в онлайн търсачките. В основата на всичко е стремежът на търсачките да извеждат напред по-релевантни и качествени резултати. А за да оценят дали даден уебсайт е такъв, техните алгоритми най-общо проверяват колко добре е направен той, колко интересно и уникално е съдържанието му и колко други авторитетни сайтове имат линкове към него. Именно това са и основните насоки, в които работят SEO специалистите за да изведат дадена страница на по-предни позиции.

Днес значението на оптимизацията вече е толкова голямо, че дори една компания да я пренебрегне и да не влага усилия в нея, най-вероятно дейността й ще бъде зависима от този фактор, защото ако други фирми от същата ниша оптимизират добре сайтовете си, тя просто ще се показва по-назад, когато потенциалните клиенти търсят съответния тип продукти.

"Без значение колко средства инвестира маркетинг отделът в реклама, ако сайтът на фирмата не се появява сред първите позиции в онлайн търсачките при търсенето на съответния тип продукти, е много възможно тя да изгуби огромен брой клиенти. Ако все пак реши да се занимава с оптимизация, екипът й трябва да помисли за множество фактори – от цялостен анализ на търсенията в интернет по важните за бизнеса ключови думи и изрази, през текстовете и останалото съдържание, които се публикуват на сайта, до качеството на линковете, които са насочени към него от други източници" - споделя Теодор Захариев, SEO специалист в Студио Кипо, с дългогодишен опит в оптимизацията за търсачки. Той дава и няколко полезни съвета за компаниите, които са решили да инвестират в тази сфера.

Запознайте се добре с нишата си

Анализирайте внимателно какво търсят потребителите във вашата ниша и какви резултати излизат при съответните ключови думи. Оценете стойността на ключовите думи и колко трудно ще е да се появите на първите позиции при търсенето на всяка от тях.

Вгледайте се в сайта си

Не е достатъчно началната страница на сайта ви да изглежда добре. Всеки детайл е от значение – дали на страница Контакти фигурират всички възможни методи за свързване с вас, дали включва географска карта на офиса ви, има ли празни страници, в които съдържанието все още липсва. Звучи елементарно, но е учудващо колко много сайтове на големи български компании не спазват тези основни принципи. Важно е също навигацията в сайта да е лесна и да няма страници, които да се достигат с голям брой кликове от началната страница. Структурата на url адресите, таговете (етикетите) на картинките и скоростта на зареждане също са от голямо значение.

Спазвайте правилата на търсачките

Така наречената White hat SEO оптимизация е тази, която следва всички правила на онлайн търсачките и се стреми да не използва неразрешени практики. "Ако в стремежа си да постигнете по-бърз успех с по-малко усилия решите да нарушите тези правила, най-вероятно рано или късно ще бъдете наказани от онлайн търсачките и в дългосрочен план резултатът ще бъде негативен", посочва Теодор Захариев от Студио Кипо.

Залагайте на качествено съдържание

"SEO от години не се измерва само по две – три конкретни ключови думи или фрази. Тази дейност изисква цялостна стратегия и дългосрочни усилия, включващи създаването на качествено съдържание и авторитетни линкове" - убеден е онлайн специалистът. Онлайн търсачките се стремят да предоставят на потребителите по-стойностни уеб ресурси и затова сайтовете с качествено и уникално съдържание днес имат все по-големи шансове, в сравнение с тези, използващи например мрежи от сателитни страници, генериращи безсмислени текстове и линкове.

SEO се променя, променяйте се и вие

Днес SEO оптимизацията е една от най-динамичните технологични сфери. Тя се променя непрекъснато под влиянието на водещите онлайн търсачки, които обновяват своите алгоритми за обхождане и оценяване на уебсйтове. "Динамиката в този сегмент е много голяма и само малка част от специалистите се съобразяват с най-новите тенденции и правила в него. Мнозина продължават да правят оптимизация, използвайки методите от 2010 г., които обаче отдавна не са адекватни на реалността", добавя Теодор Захариев.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 14 Юни 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8136
GBP 2.4796 2.4887 2.3154
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив