На 53 локомотива има поставени 53 GPS устройства през 2012 г. В началото на 2014 г. работят само 16 и тях никой не ги следи
Тези данни съобщи управителят на "БДЖ-Товарни превози" Любомир Илиев по време на пресконференция днес.
Никой не следи и разходните норми.
"Това се случва от най-ниско ниво, от машинистите тръгва, минава през шефа на маневрената бригада, през диспечерите. Тъй като по места диспечерите са и на НКЖИ, ние вече уведомихме Ламбрев (генералния директор на НКЖИ-Милчо Ламбрев - бел.ред.), с когото ще съгласуваме общи действия по контрол на движението на влакове, внезапните спирания и всичко останало. При 10 пункта, на които зареждат нашите локомотиви, монтираните камери не работят - не се следи зареждането", посочи той.
За 2013 г. са били хванати 65 души, които злоупотребяват с гориво, а през 2014 г. - 35. До момента дисциплинарно уволнени от тях няма. Наказанията, които са им били поставени, са забележки или последно предупреждение.
За две години, въпреки че работата е намаляла, имаме реален преразход от над 2 млн. лв., отчете още Илиев, цитиран от агенция "Фокус".
"Няма да крия, че обобщените справки, които видях за 2012 г. насам са доста плашещи. Дружеството "Товарни превози" разполага в експлоатация с 53 дизелови локомотива, като през 2012 г. средният разход на 100 бруто тон километра, извършената работа от всеки локомотив е 8 л. Извършена е и маневрена дейност, която е отделно, където средният разход на час е 15 л. Общо изразходваните литри гориво за 2012 г. са 8 242 000 л на стойност 16 251 000 лв.", посочи директорът на "Товарни превози".
По думите му, през 2013 г. средният разход на гориво се увеличава с един литър, въпреки че работата е намаляла. "Това реално е ощетило дружеството с около 500 хил. литра на стойност 1 млн. лева. През 2014 г. средният разход се вдига с още един литър, вече отиваме на над 9 л. среден разход и там имаме 650 хил. л. преразход, което е на стойност 1 174 000 лв.", добави още той.